Vyplývá to ze závěrů Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD), podle níž výsledky zpochybňují britský systém půjček na studium. Mnozí z absolventů totiž podle OECD nenajdou lépe placená místa a půjčku nebudou s to splatit.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Čeští teenageři si vedli vcelku dobře – obsadili 9. místo, o příčku níž skončili Slováci. Polsko přitom bylo dokonce šesté, na poslední místa propadly USA, Španělsko a zmíněná Británie.

Britští teenageři od 16 do 19 let se umístili až na 23. místě v gramotnosti a na 22. v matematice. „Nedovzdělaných či špatně vzdělaných mladých lidí je v Anglii třikrát více než v zemích ze špičky tabulky, kde nejvíce zabodovala Jižní Korea, Japonsko, Nizozemsko, Finsko a Estonsko,“ napsal deník The Times.

Loni začal na britských univerzitách studovat rekordní půlmilión žáků, podle expertů však projekt „rozšířené účasti“ znamená pouze to, že školy nechají absolvovat i lidi neschopné pochopit přečtený text a zvládnout složitější matematické úkoly.

Alan Smithers z Buckinghamské univerzity přičítá selhání v testech přílišnému důrazu na progresivní metody vzdělávání, které rezignuje na formální výuku, na jakou byly uvyklé starší ročníky.

Jak dopadli v testech
1.Jižní Korea
2.Japonsko
3.Nizozemsko
9.Česko
10.Slovensko
21.USA
23.Británie