Ukončení existence listu předcházela rezignace editora deníku Grigorije Nechoroševa. „Myslel jsem si, že zveřejněním článku bychom mohli prolomit tabu,“ řekl editor s tím, že o údajném románku Putina s Kabajevovou, která působí v jeho straně Jednotné Rusko, se v Moskvě mluvilo už několik měsíců.

Informace důrazně popřel Putin, Kabajevová i vlastník bulvárního listu, politik Alexander Lebeděv. Redakci vyzval, aby tvrzení doložila, nebo se omluvila. List přiznal, že nemá žádné důkazy kromě informací z „kruhů blízkých petrohradskému establishmentu“, a omluvil se.

Intervenovat měly tajné služby

Nakonec ale stejně skončil, údajně z ryze obchodních důvodů. Vydavatel hovoří o "konceptuálních neshodách s redakcí“. Lebeděv je jedním z nejbohatších Rusů, jehož osobní majetek se odhaduje na zhruba 80 miliard korun. Je největším soukromým akcionářem aerolinek Aeroflot a vlastní rovněž noviny Novaja Gazeta.

Italský list La Repubblica a ruský bulvární server Skandali.ru informovali, že sobotnímu uzavření listu, který o Putinovi psal, předcházela 16. dubna návštěva redakce agenty ruské tajné služby.

Zprávu o Putinově milostném životě ruská média narozdíl od evropských ignorovala. Vladimir Putin si své soukromí chrání, za celých osm let jeho působení v úřadu nebyla například zveřejněna jediná fotografie některé z jeho dvou dcer.

Čtěte o kauze:
Putin se podle bulváru tajně rozvedl a chystá svatbu
Putin popřel sňatek s ruskou gymnastkou