Článek
Drama začalo v půl druhé v neděli tamního času. Dvoumotorový letoun Super King Air se čtyřmi pasažéry na palubě letěl do Jacksonu v Mississippi z Marco Island na Floridě. Letadlo se dostalo do jurisdikce letového střediska v Miami.
Kontroloři pilotovi, který byl v ten okamžik již zřejmě mrtvý, dvakrát vysílali zprávu, že letí příliš nízko, řekl mluvčí letového třediska v Miami Steve Wallace. Vždy bez odpovědi, dodal.
Po chvíli se však z rádia ozval zcela jiný hlas. Patřil pasažérovi letadla, který kontrolorům sdělil, že pilot je zřejmě v bezvědomí a že potřebuje pomoc.
Expert radil přes kontrolory na věži
Nový muž v kokpitu byl naštěstí pilot, ačkoli certfikovaný pouze na jednomotorové letadlo. Za kokpitem King Airu nikdy neseděl. Rozdíl podle expertů není jako řídit jiný model auta. Podle Wallace je jen rychlost při přistání u tohoto vícemotorového letadla daleko vyšší než rychlost letu jednomotoráku.
Nový pilot kontrolorům sdělil, že jeho předchůdce zřejmě zemřel a autopilot byl zapnutý. Kontroloři tedy pomohli novému pilotovi autopilota vypnout a začali se připravovat na přistání v Miami. Povolali dokonce svého kamaráda, který je expert na letouny King Air, aby po rádiu radil letadlu v nouzi.
Tento expert předával instrukce pasažérovi v kokpitu King Airu prostřednictvím kontrolorů na věži v Miami. Nový pilot se dokázal pomocí rad vyrovnat s turbelencemi i škubáním letadla a nakonec bezpečně přistál hned napoprvé.
V letadle letěla rodina, její členové však nechtěli hovořit s novináři. Jednalo se o komerční let. Podle Chrise Dancyho z Pilotní asociace v Marylandu je velmi neobvyklé, když pilot ve vzduchu upadne do bezvědomí nebo dokonce zemře. V tomto případě vše skončilo pro cestující dobře, nikdo nebyl zraněn.