Vědci řeší záhadu, hvězdice hynou hrozivou smrtí

Vědci stojí před záhadou hromadného úhynu mořských hvězdic u západního i východního pobřeží Severní Ameriky. Už přitom vyloučili, že by za úhyn mohly mořské houby, někteří paraziti či mikroorganismy, informovala agentura Reuters.

BEZ KOMENTÁŘE: Uhynuté mořské hvězdice jsou pro vědce záhadou

Hvězdice decimuje nevysvětlitelná choroba, která způsobuje hrozivou smrt. Na organismech se nejdřív objevují bílé fleky, načež hvězdice ochabnou, prasknou a vyvrhnou vnitřnosti.

Experti zatím ani netuší, co je příčinou onemocnění, nyní se snaží zjistit, zda jsou na vině některé bakterie či viry.

„Rozsah je velmi znepokojující. Potenciálně hrozí, že některé druhy by mohly i vyhynout,“ varovala bioložka Drew Harvellová z Cornellovy univerzity.

Vědkyně řekla, že je znepokojena hlavně proto, že záhadný patogen postihuje 18 různých druhů mořských hvězdic u západního pobřeží. Nemoc se objevila loni a nic nenasvědčuje tomu, že by ustupovala.