Pivo je dobré na kosti, tvrdí studie
Milovníci piva si už nemusejí vymýšlet krkolomná alibi pro objednání dalšího půllitru. Od nynějška mohou tvrdit, že posilují kosti. To, že zlatavý mok kosti zpevňuje, potvrdila studie vědců z Kalifornské univerzity, uvedla agentura Reuters.
FOTO: ČTK
úterý 9. února 2010, 9:50
Pivo je podle výzkumníků bohatým zdrojem křemíku, který zabraňuje osteoporóze. Vědci testovali sto piv na americkém trhu a poprvé je roztřídili podle míry zastoupení pro kosti důležitého minerálu.
Zjistili, že v litru piva je 6,4 miligramu až 56,5 miligramu křemíku na litr. Průměrný denní příjem pro člověka je stanoven mezi 20 a 50 miligramy.
Zastoupení křemíku se výrazně nemění při sladování ani vaření, uvedla studie. Nejvíce je ho zastoupeno ve slabších světlých pivech, v takzvaných ales, zatímco v nealkoholických pivech, ležácích a pšeničných pivech je ho méně.
rei, Novinky
Věda a školy
Na Zemi bude Amasie, jediný superkontinent
Nové analýzy pohybu kontinentů předvídají vytvoření jediného superkontinentu, během několika set miliónů let. Zmizí Severní ledový...
UK si připomene rozdělení Karlo-Ferdinandovy univerzity
28. února 2012 uplyne 130 let od vydání zákona o rozdělení pražské Karlo-Ferdinandovy univerzity. Rozdělení se stalo důležitou součásti...
Mars je vyprahlý milióny let, šance na život jsou mizivé
Povrch rudé planety je vyprahlý, pustý a nevhodný pro život možná již 600 miliónů let. Tvrdí to tým vědců, kteří zrníčko po zrníčku...



