Hlavní obsah

Rap možná poslouží vědě, na ČVUT má přivést nové studenty

Právo, Petr Kotek

Nabídka vysokých škol technického zaměření se možná brzy přesune z okraje zájmu středoškoláků na seznam prestižních oborů. Spíš než změny na trhu práce se o to zatím starají promyšlené marketingové kampaně. Hned dvě rozjelo ČVUT v Praze. Dostaly názvy Oriloaded a Jáma lvová.

Článek

„Naše loňská kampaň nazvaná Sedm statečných přinesla zvýšení počtu přihlášek ke studiu o čtvrtinu,“ potvrzuje prorektor Českého vysokého učení technického (ČVUT) František Vejražka.

I když od přihlášky po zápis studenta je ještě daleko, od akademického roku 2001/2002 do roku 2008/2009 se počet zapsaných zájemců o technické obory na ČVUT zvýšil z 5 882 na 7 599.

Tento týden spustila ČVUT novou kampaň. Nazvala ji Oriloaded. Slovní hříčka se opírá o spolupráci s nejznámějším českým rapperem Orionem, který pro kampaň zapózoval jako tajemný vědec, vytvářející ve vlastních rukou za přítomnosti robotích asistentek nové CD. K poslechu osmi fiktivních tracků zastupujících osm fakult ČVUT také zvou internetové stránky kampaně.

Fiktivní CD vystřídalo fiktivní film

„Po úspěšné kampani Urychlovač, která propagovala fiktivní film, pouštíme nyní do světa fiktivní CD Oriloaded,“ uvedla Alexandra Hroncová z rektorátu ČVUT.

Nová kampaň je stejně jako předchozí spojena se soutěží. Té se mohou zúčastnit středoškoláci, kteří odpovědí na otázky skryté pod názvy jednotlivých skladeb fiktivního CD. Pokud zareagují na výzvu, aby si „oriloadovali“ osm tracků,  mohou vyhrát řadu zajímavých cen, například MacBook, iPody, oblečení Carhartt nebo obuv Prestige. Unikátní pár těchto bot v jedinečném červeném provedení mimochodem vznikl zvlášť pro rappera Oriona, který se v nich objevuje na plakátech ke kampani.  

V kampani Urychlovač se soutěžilo o výlet do Švýcarska s prohlídkou obřího urychlovače částic vybudovaného Evropskou organizací jaderného výzkumu (CERN).

„Pro kampaň Oriloaded byla vyrobena také speciální limitovaná edice propagačních předmětů s logem kampaně, například trička, samolepky, buttonky a vydáno bude speciální číslo školního časopisu TecniCall,“ vypočítává Hroncová.

„Cílem kampaně Oriloaded je, stejně jako v případě kampaně Urychlovač, zvýšit zájem o studium na ČVUT mezi mládeží ve věku 14 až 19 let a seznámit středoškoláky s fakultami, obory a projekty na ČVUT. Neméně důležité je komunikovat se středoškoláky prostřednictvím sociálních sítí a jim blízkým komunikačních prostředkům, jako je například Facebook,“ doplňuje Alexandra Hroncová.

Na školáky nastražili Jámu lvovou

Kromě soutěže Oriloaded pro studenty středních škol přichází ČVUT tento podzim s další marketingovou novinkou – projektem Jáma lvová, jehož cílovou skupinou jsou talentovaní žáci 6. až 9. tříd základních škol a studenti osmiletých gymnázií. Také cílem tohoto projektu je podpořit zájem mládeže o technické obory, především o matematiku a informatiku, a to populárně naučnou formou.

„Chceme žákům ukázat, že práce inženýra může přinést i zábavu a dobrodružství a že se nemusí stydět před kamarády za to, když se chtějí věnovat technice,“ říká profesor Vejražka.

ČVUT vyzvala k účasti na projektu 290 převážně českých škol a gymnázií. Zájemci z řad žáků budou směrováni na webové stránky soutěže. Mohou si prohlédnout fotografie tábořiště a také se zde budou průběžně objevovat výsledkové listiny a nová zadání dalších kol korespondenčního semináře.

S nápadem zorganizovat korespondenční kurz a tábor pro nadané děti přišli sami studenti ČVUT Lucia Fedorová a Tomáš Sixta. "Díky korespondenčním seminářům a táborům jsem měla možnost naučit se hravou formou základy algoritmizace a právě tato skvělá zkušenost mě výrazně ovlivnila při výběru vysoké školy," říká Lucia Fedorová z Fakulty elektrotechnické ČVUT.

Reklama

Výběr článků

Načítám