Hlavní obsah

Taylor Swiftová překonává v Americe rekordy

Právo, Jaroslav Špulák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Americká hudební scéna má novou hvězdu. Je jí Taylor Swiftová, pětadvacetiletá zpěvačka, která byla ještě přede dvěma lety vnímána jako talent countryové hudby. Loni v říjnu ale vydala povedenou popovou desku 1989, jejíž otevřenost, melodičnost i upřímnost fanoušci výrazně ocenili. Díky tomu se Swiftová stala za oceánem nejenom hudební superstar.

Foto: ČTK

Taylor Swiftová je významnou ženou americké hudební scény.

Článek

Kolekce 1989 je aktuálně nejrychleji se prodávajícím albem v USA za poslední dekádu. Informoval o tom magazín Billboard s odvoláním na údaje společnosti Nielsen Music.

Z nahrávky, která vyšla loni 27. října, se za oceánem prodalo za 36 týdnů více než pět miliónů kopií.

Swiftová momentálně sklízí úspěch i s videoklipem k písničce Blank Space. Ten představila 10. listopadu 2014, přičemž od zveřejnění na službě YouTube má aktuálně více než miliardu a třináct miliónů zhlédnutí.

Daří se také jejímu klipu ke skladbě Bad Blood. Zaznamenal nejúspěšnější start v hudební historii, když v květnu za 24 hodin od zveřejnění překonal hranici 20,1 miliónu zhlédnutí na YouTube. Aktuálně má videoklip, který Swiftová nazpívala s Kendrickem Lamarem a v němž se představily Selena Gomezová, Cindy Crawfordová, Jessica Alba, Ellie Gouldingová, Hayley Williamsová, Lena Dunhamová a další, už více než 327 miliónů zhlédnutí.

Swiftová letos uspěla i na poli prodeje vinylových alb. Od ledna do června 2015 prodala ve Spojených státech 1,33 miliónu kopií svého aktuálního počinu 1989, z toho 34 tisíc kusů představují právě vinylové desky.

Pro zajímavost uveďme, že druhou příčku v tabulce obsadil s nahrávkou Carrie & Lowell (2015) zpěvák a multiinstrumentalista Sufjan Stevens, jenž prodal 32 tisíc vinylů. Třetí jsou s počinem AM (2013) britští Arctic Monkeys s počtem 27 tisíc vinylů.

Změnila politiku společnosti Apple

Swiftová je rovněž úspěšná na diplomatickém hudebním poli. Americká společnost Apple bude díky ní umělcům a nahrávacím firmám platit peníze za hudbu přehrávanou v nové streamovací službě Apple Music i během tříměsíční zkušební doby.

Ke změně se rozhodla poté, kdy Swiftová prohlásila, že službě kvůli nespokojenosti s její platební politikou neposkytne album.

V červnu označila neochotu Applu platit i během zkušební doby za šokující a upozornila, že společnost poškodí zejména začínající mladé umělce. „Nechceme po vás iPhony zdarma. Nechtějte po nás, abychom vám poskytovali hudbu bez zaplacení,“ napsala pak v otevřeném dopise firmě Apple. Ta krátce poté ohlásila změnu platební politiky.

Reklama

Výběr článků

Načítám