Jste spoluautorem libreta, ale vaším hlavním vyjadřovacím jazykem je současný tanec. Jak probíhá spolupráce?

Je pravda, že jsem nervózní, když vedle mě oba režiséři sedí. Jsou ale velmi vnímaví a citliví a naopak mě podporují i utvrzují v pohybovém i výrazovém slovníku. Zvláště Martin Kukučka je již zkušený praktik, a co řekne, to sedí. Jeho připomínky jsou přesné k adekvátní divadelní situaci.

Složitější je srovnat se někdy s vývojem hudební předlohy. Zbyněk Matějů je renomovaný autor a má zkušenosti jak ze scénické, tak filmové hudby. Někdy však je hudba příliš obtížná pro taneční ztvárnění a drží se přece jen epického až ilustrativního líčení příběhu. Omezuje tak občas mé choreografické záměry. To pak prosím o změny a úpravy.

Přes oboustranná tvůrčí úskalí bude snad tento balet patřit k těm nejzajímavějším.

Komu je určen?

Chtěli bychom, aby byl příběh a jeho taneční i výtvarné zpracování blízký především mladým lidem. Speciálně teenagerům možná mezi dvanácti a šestnácti roky.

Vypráví o chlapci, který se přiblížil černé magii a je jí fascinován, dokud nepozná, že ho může zahubit. Je také o přátelství a lásce, která překonává veškerou magii a kouzla.