Hlavní obsah

Choreograf Jan Kodet: Láska překonává magii

Právo, Marcela Benoniová

Jan Kodet s režisérskou dvojicí SKUTR (Martin Kukučka a Lukáš Trpišovský) a skladatelem Zbyňkem Matějů vytvořili baletní dílo Čarodějův učeň/Krabat. Světová premiéra se odbude ve čtvrtek v historické budově ND v Praze.

Foto: archív umělce

Jan Kodet

Článek

Jste spoluautorem libreta, ale vaším hlavním vyjadřovacím jazykem je současný tanec. Jak probíhá spolupráce?

Je pravda, že jsem nervózní, když vedle mě oba režiséři sedí. Jsou ale velmi vnímaví a citliví a naopak mě podporují i utvrzují v pohybovém i výrazovém slovníku. Zvláště Martin Kukučka je již zkušený praktik, a co řekne, to sedí. Jeho připomínky jsou přesné k adekvátní divadelní situaci.

Složitější je srovnat se někdy s vývojem hudební předlohy. Zbyněk Matějů je renomovaný autor a má zkušenosti jak ze scénické, tak filmové hudby. Někdy však je hudba příliš obtížná pro taneční ztvárnění a drží se přece jen epického až ilustrativního líčení příběhu. Omezuje tak občas mé choreografické záměry. To pak prosím o změny a úpravy.

Přes oboustranná tvůrčí úskalí bude snad tento balet patřit k těm nejzajímavějším.

Komu je určen?

Chtěli bychom, aby byl příběh a jeho taneční i výtvarné zpracování blízký především mladým lidem. Speciálně teenagerům možná mezi dvanácti a šestnácti roky.

Vypráví o chlapci, který se přiblížil černé magii a je jí fascinován, dokud nepozná, že ho může zahubit. Je také o přátelství a lásce, která překonává veškerou magii a kouzla.

Reklama

Výběr článků

Načítám