Hlavní obsah

Kytaroví Goodfellas nasáli Ameriku a jsou fakt good

Novinky, Stanislav Dvořák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejdříve možná skupinu Goodfellas odmítnete v domnění, že jde o stopadesátýšestý zbytečný český projekt. Pak při poslechu neuvěříte, že je skutečně český a v závěru zvítězí ta nejméně pravděpodobná varianta – ano, je to česká kytarovka a je dobrá. Není třeba ani dodávat často nutnou vsuvku “na české poměry”, protože CD Robbery Blues je opravdu dobré na jakékoliv poměry.

Článek

Nejvýstižnější slovo pro celé album by asi znělo “suverénní”. Goodfellas jsou suverénní ve zpěvu i v celkovém zvuku a nezapomněli na rozmanitost v rámci alba, neomílajíce stále dokola jednu formulku. Kam chodí na ty skvostné refrény, které nutí posluchače ke zpěvu, vědí jen oni sami a jejich americký producent Chris DiBeneditto, kterého si vymodlili. Frajer, který měl pod palcem třeba slavného Jacka Johnsona, kupodivu partu nadšenců z Evropy neodmítl.

Nejvýstižnější slovo pro celé album by asi znělo “suverénní”. Goodfellas jsou suverénní ve zpěvu i v celkovém zvuku a nezapomněli na rozmanitost v rámci alba, neomílajíce stále dokola jednu formulku. Kam chodí na ty skvostné refrény, které nutí posluchače ke zpěvu, vědí jen oni sami a jejich americký producent Chris DiBeneditto, kterého si vymodlili. Frajer, který měl pod palcem třeba slavného Jacka Johnsona, kupodivu partu nadšenců z Evropy neodmítl.

Nejvýstižnější slovo pro celé album by asi znělo “suverénní”. Goodfellas jsou suverénní ve zpěvu i v celkovém zvuku a nezapomněli na rozmanitost v rámci alba, neomílajíce stále dokola jednu formulku. Kam chodí na ty skvostné refrény, které nutí posluchače ke zpěvu, vědí jen oni sami a jejich americký producent Chris DiBeneditto, kterého si vymodlili. Frajer, který měl pod palcem třeba slavného Jacka Johnsona, kupodivu partu nadšenců z Evropy neodmítl. Deska začíná veselou, energicky dupavou skladbou Bobby Long a vzápětí přeskočí na zeppelinský model s trochu zlobivějšími kytarami a více bluesovými výkřiky (Car Check). Hlavní zpěvák se v ní výborně doplňuje s druhým ženským vokálem, který zahušťuje a probarvuje zvuk.

Nejvýstižnější slovo pro celé album by asi znělo “suverénní”. Goodfellas jsou suverénní ve zpěvu i v celkovém zvuku a nezapomněli na rozmanitost v rámci alba, neomílajíce stále dokola jednu formulku. Kam chodí na ty skvostné refrény, které nutí posluchače ke zpěvu, vědí jen oni sami a jejich americký producent Chris DiBeneditto, kterého si vymodlili. Frajer, který měl pod palcem třeba slavného Jacka Johnsona, kupodivu partu nadšenců z Evropy neodmítl. Deska začíná veselou, energicky dupavou skladbou Bobby Long a vzápětí přeskočí na zeppelinský model s trochu zlobivějšími kytarami a více bluesovými výkřiky (Car Check). Hlavní zpěvák se v ní výborně doplňuje s druhým ženským vokálem, který zahušťuje a probarvuje zvuk.

Nejvýstižnější slovo pro celé album by asi znělo “suverénní”. Goodfellas jsou suverénní ve zpěvu i v celkovém zvuku a nezapomněli na rozmanitost v rámci alba, neomílajíce stále dokola jednu formulku. Kam chodí na ty skvostné refrény, které nutí posluchače ke zpěvu, vědí jen oni sami a jejich americký producent Chris DiBeneditto, kterého si vymodlili. Frajer, který měl pod palcem třeba slavného Jacka Johnsona, kupodivu partu nadšenců z Evropy neodmítl. Deska začíná veselou, energicky dupavou skladbou Bobby Long a vzápětí přeskočí na zeppelinský model s trochu zlobivějšími kytarami a více bluesovými výkřiky (Car Check). Hlavní zpěvák se v ní výborně doplňuje s druhým ženským vokálem, který zahušťuje a probarvuje zvuk. Pokud byste čekali, že se toho úspěšného modelu podrží až do konce alba, chyba lávky, už v Tiptoe In The Mess s překotně odsýpaným textem jakoby se snažili spojit blues s Fun Lovin Criminals, ale vzápětí nás přesvědčivě ukolébávají folkovější baladou, nebo naopak probudí rozskřípanou retro bluesovkou.

Nejvýstižnější slovo pro celé album by asi znělo “suverénní”. Goodfellas jsou suverénní ve zpěvu i v celkovém zvuku a nezapomněli na rozmanitost v rámci alba, neomílajíce stále dokola jednu formulku. Kam chodí na ty skvostné refrény, které nutí posluchače ke zpěvu, vědí jen oni sami a jejich americký producent Chris DiBeneditto, kterého si vymodlili. Frajer, který měl pod palcem třeba slavného Jacka Johnsona, kupodivu partu nadšenců z Evropy neodmítl. Deska začíná veselou, energicky dupavou skladbou Bobby Long a vzápětí přeskočí na zeppelinský model s trochu zlobivějšími kytarami a více bluesovými výkřiky (Car Check). Hlavní zpěvák se v ní výborně doplňuje s druhým ženským vokálem, který zahušťuje a probarvuje zvuk. Pokud byste čekali, že se toho úspěšného modelu podrží až do konce alba, chyba lávky, už v Tiptoe In The Mess s překotně odsýpaným textem jakoby se snažili spojit blues s Fun Lovin Criminals, ale vzápětí nás přesvědčivě ukolébávají folkovější baladou, nebo naopak probudí rozskřípanou retro bluesovkou.

Tahle chytlavá, kalifornsky uvolněná deska splétající vlivy Jacka Johnsona, Bena Harpera a podobných zahraničních hvězd přinesla něco osobitého, co v ČR už léta nebylo.

Celkové hodnocení: 90 % 

Reklama

Výběr článků

Načítám