Guns N’Roses, o jejichž koncertu se v posledních dnech hodně psalo s upozorněním na možný pozdější začátky, nicméně začali ve čtvrt na dvanáct, což bylo za dané situace nečekaně brzy. Odstartovali titulní písničkou z dva roky starého alba Chinese Democracy.

Axl Rose na pražském koncertě v O2 aréně.

Axl Rose na pražském koncertě v O2 aréně.

FOTO: Petr Hloušek, Právo

V následujících dvou a půl hodinách předložili třiadvacet skladeb, z nichž devět bylo z posledního alba a zbytek ze silné historie. Ta byla pro koncert klíčová. Guns N’Roses, u nichž ze sestavy z 90. let zbyli jen zpěvák Axl a klávesista Dizzy Reed, se totiž od dob své největší slávy příliš nezměnili.

Kapela se zpěvákem oděným v lesklém saku a vysokém černém klobouku vystoupení zahájila za záblesků ohňů tryskajících z hořáků umístěných na scéně.

Kapela se zpěvákem oděným v lesklém saku a vysokém černém klobouku vystoupení zahájila za záblesků ohňů tryskajících z hořáků umístěných na scéně.

FOTO: Petr Hloušek, Právo

Nikdy nebyli progresivní kapela, nikdy se ve svém hudebním smýšlení nevyvíjeli. Proto to v naplněné O2 Areně v pondělí večer vypadalo jako na výletě strojem času do počátku 90. let, kdy koncerty byly svou náplní vydatné, rock’n’rollové hvězdy měly své manýry (Axlovo dávání si na čas) a muzikanti hráli leckdy otravná sóla.

V O2 Areně to nejzbytečnější přinesl kytarista Ron „Bumblefoot“ Thal, který improvizoval na téma titulní skladby z filmové série Růžový panter. Příjemné sólo naopak nabídl Dizzy Reed, který si při něm přesedl ke klavíru a neodolatelně odehrál svůj part.

Na rozdíl od horkokrevných Irů, kteří Guns N'Roses v Dublinu nedávno za jejich hodinové zpoždění nástupu na scénu vyhnali z pódia sprškou plastikových lahví, Pražané dvojnásobně dlouhou nedochvilnost přešli taktním mlčením.

FOTO: Petr Hloušek, Právo

Guns N’Roses jsou poctivý americký rock’n’roll. Zpěvák Axl se první tři skladby dostával do provozní teploty, aby posléze předvedl, že jeho hlas je zajímavý pouze když „mečí“ (to jej ostatně proslavilo), v jiných polohách je jen průměrný.

Nový kytarista DJ Ashba svou vizáží připomíná bývalého člena kapely Slashe (klobouk, stejná kytara i cigareta v ústech či zastrčená za strunami), ovšem otázkou je, nakolik jej toto „opisování“ baví, když by pro něj i kapelu bylo lepší, kdyby předestřel nějakou vlastní image a styl. Jak už ale bylo řečeno, progresivity se v historii Guns N’Roses nedoberete.

Rose byl sice samozřejmou hvězdou večera, dostatek prostoru však dával i muzikantům ze sedmičlenné doprovodné kapely.

Rose byl sice samozřejmou hvězdou večera, dostatek prostoru však dával i muzikantům ze sedmičlenné doprovodné kapely.

FOTO: Petr Hloušek, Právo

Z letitých hitů zazněly Welcome To The Jungle, Sweet Child Be Mine, McCartneyova Live And Let Die, Dylanova Knockin’ On Heaven’s Door či přídavková Whole Lotta Rosie od AC/DC. V jamu si kapela připomněla i skladbu Another Brick On The Wall od Pink Floyd.

V zásadě to byl slušný koncert, přitažlivý především pro pamětníky. Ti za něj kapele odpustili i to obrovské zpoždění.

Z nové desky Guns N'Roses zahráli skladby Sorry, Better a This I Love; z repertoáru Paula McCartneyho si vypůjčili Live And Let Die.

Z nové desky Guns N'Roses zahráli skladby Sorry, Better a This I Love; z repertoáru Paula McCartneyho si vypůjčili Live And Let Die.

FOTO: Petr Hloušek, Právo

Robert Porkert z pořádající agentury Live Nation Právu řekl, že lidé, kteří halu opustili před začátkem koncertu, si mohli nechat označit lístek a mají právo na vrácení vstupného. Bylo jich prý asi 500.

V nejbližších dnech pořadatelé oznámí, jakým způsobem se budou peníze za označené vstupenky vracet.

„Náklady na vrácení vstupného jdou plně na konto Guns N’Roses. Respektují to a hlásí se k tomu. Pro nás je to jenom práce navíc,“ řekl Právu Porkert.