Hlavní obsah

Závora byla nahoře, po přejezdu přesto projel vlak

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pardubice

Na železničním přejezdu v Pardubicích Slovanech nefungovaly v pátek odpoledne závory. Jsou součástí bezpečnostního zařízení na přejezdu, přes který projel vlak. Červená výstražná světla fungovala, právě ta jsou podle Drážní inspekce klíčová.

Foto: čtenář Novinek

Vlak na přejezdu v Pardubicích-Slovanech v pátek odpoledne

Článek

„Závory jsou jen jakási vizuální překážka přejezdu, klíčová jsou červená světla. Pokud závory nefungují, strojvedoucí dostane informaci a v místě jede rychlostí pět až deset kilometrů v hodině,“ popsal Novinkám mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal situaci, kdy se o poruše závor ví. „Kvůli pokaženým závorám nejde zastavit dopravu,“ doplnil.

Vlak může jet přes přejezd i rychleji, pokud je porucha "čerstvá" a strojvedoucí nemá informaci, že závory nejsou dole. Pak ji ale strojvedoucí musí Drážnímu úřadu hlásit. „Stává se to tak dvakrát třikrát do roka,“ řekl. Doplnil, že ohledně tohoto případu žádné hlášení nepřišlo.

"Podle fotografie jsme to vyhodnotili, že situace není mimořádná. Jedna z těch závor je dole a výstražná červená světla blikají," řekl po zhlédnutí fotografie Drápal.

Závory na většině míst jsou řízeny automaticky. "Ručně se jich řídí kolem 300," doplnil Drápal. Vzhledem k tomu, že daný přejezd je přes hlavní koridor, jsou na něm závory řízeny automaticky.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám