Hlavní obsah

Majitel cestovní agentury vybral od klientů statisíce a zmizel

Právo, Patrik Biskup
Domažlice

Sto sedmdesát tisíc korun zaplatila loni v prosinci klientka z Kladna za zájezd do Spojených států amerických. Odletět měla příští týden. Nikam ale nepojede a zřejmě ani nedostane zpět své peníze. Patří totiž mezi klienty, kteří si zaplatili luxusní zájezd v řádech stovek tisíc korun přes zprostředkovatelskou cestovní agenturu v Domažlicích, která peníze zřejmě zpronevěřila.

Foto: Profimedia.cz

Článek

Peníze na účty cestovních kanceláří, které zájezdy pořádají, nedorazily. Majitel agentury zmizel. Kontaktní telefonní čísla uvedená na webové stránce agentury jsou zrušena. Policie už řeší první trestní oznámení.

Do USA měla žena letět se synem. „Před týdnem nám volali z cestovky, že jim nedošly peníze a že nás vyřazují ze zájezdu. K majiteli agentury nebylo možné se dovolat, neustále byl zapíraný nějakou asistentkou. Když jsme se s ním nakonec spojili, tak sliboval, že peníze obratem pošle. Dodneška tak neučinil a od té doby není k zastižení,“ řekla.

Později také zjistila, že není sama, kdo přišel o peníze. „Je nás asi třináct podvedených klientů,“ pokračovala s tím, že důvěru v agenturu měla, neboť v Domažlicích fungovala téměř deset let. „Peněz se budeme domáhat jednak jako poškození v případném trestním řízení a také občanskoprávní cestou,“ uzavřela žena.

Po trestním oznámení Dřímalové se dají čekat další

Ze zájezdu klientku vyřadila cestovní kancelář Eso Travel a.s. Její ředitel Tomáš Cikán tvrdí, že ze strany domažlické agentury to byl podvod od začátku. „Smlouva s touto agenturou, která patří mezi prodejce našich zájezdů, je postavená tak, že oni nesmí vybírat peníze od klientů. Ti je musí poslat přímo na náš účet. Mají to napsáno i v cestovní smlouvě,“ prohlásil Cikán.

Kromě zmíněné ženy musel vyřadit ještě jednoho klienta domažlické agentury, který si koupil zájezd v podobné hodnotě do Brazílie.

Podle mluvčí domažlické policie Dagmar Jersákové prověřují kriminalisté podezření ze zpronevěry finanční hotovosti přesahující částku 168 tisíc korun, kterou klient zaplatil cestovní agentuře v prosinci loňského roku za zájezd, jenž se měl se měl uskutečnit letos v září.

"Cestovní agentura však tuto částku za svého klienta příslušné cestovní kanceláři, která zájezd pořádala, do konce srpna neuhradila, a to ani po četných telefonických urgencích,“ upřesnila Jersáková.

Reklama

Výběr článků

Načítám