Ve skutečnosti je Senát naprosto k ničemu, nemá žádné kompetence kromě zvyšování nervozity lidí během dalšího volebního klání a luxusního státního zaopatření pro pár politiků.

Ombudsman pokud nic nedělá – tak ani neškodí. Nicméně třeba současná aktivita podaná do vlády na principu „antidiskriminačního zákona“ je síla: Vlastníci nemovitostí budou muset po případném oznámení sami dokázat, že nediskriminují potenciální nájemce dle etnických kritérií. Tj. pronajímáte byt po babičce, nájemce vám bude připadat moc potetovaný a nesympatický – odmítnete ho a on (či občanské sdružení) vás udá, že je to z důvodu etnické diskriminace. A už si berte advokáta. (To už vám ten byt mohou pomalu rovnou zabavit a pronajímat ho sami.)

Občané například Letohradu mají silnici do Prahy přes Hradec, ale patří do kraje  Pardubického, protože to tak nějak vyšlo. Pochybuji, že existuje nějaká agenda, která by se nedala řešit buď na místní nebo celostátní úrovni.

Podobně i Národní rada pro vzdělávání vypadá napohled smysluplně. „Má zajistit široké názorové spektrum a kontinuitu, aby se ve školství vše neměnilo s příchodem či odchodem jedné vládní garnitury.“

Takhle to je na papíře. Ve skutečnosti to pochopitelně není nic jiného než „Okrasný spolek ministra“, který má navenek dodávat ministrovi na vážnosti. Nebude mít žádné velké kompetence a bude zasedat jednou za „uherský“ rok.

Rovnou také řeknu, že nechápu ochotu ex-prezidenta Klause se na činnosti „okrasného spolku ministra Chládka“ podílet.

Ministr se naopak dopustil školácké politické chyby. V komisi sice (až se nějak uplácá) sice zasednou i daleko méně vzdělané osoby s daleko méně originálním myšlením než V. K. senior, ale samotný fakt původního plánu přinese ministrovi politické ztráty u tzv. pravdolásky. Ve vlastní straně, v médiích i jinde.

Koneckonců okamžitá reakce nejnižší sorty pravdoláskovních petentů na principu „nenávist, tupost, drzost“ hovoří za vše a ministr ve vleku událostí rychle bere zpátečku (pozdě).

Abych ministrovi ještě přidal, tak ho dnes pochválím za snahu urychlit zavedení matematiky jako povinného maturitního předmětu. Ať to má z obou stran. :-)