Hlavní obsah

Bílá skvrna a dobrvaví armagedon: nejdražší reklamy letošního roku

Novinky, Jakub Kynčl, Vojtěch Pospíšil

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Poločas amerického Super Bowlu je každoročně tím nejprestižnějším vysílacím časem pro reklamy. Velké společnosti si při této příležitosti připravují ty největší „špeky”, které v tento den pouštějí oficiálně do světa. A i letos se našlo několik reklam, které se těm ostatním tak trochu vymykaly. A vzhledem k tomu, že jde o nejdražší reklamní vysílací čas na světě, stojí za to se odlišovat.

Reklama na Audi - dobrvaví armageddonVideo: Audi

 
Článek

Audi

Americká odnož automobilky Audi se prestižního reklamního prostoru nevzdala ani letos. A jsme za to rádi. Dobrvaví armagedon se totiž povedl. A co že to je ta dobrvava? No přece kapesní dobrman – napůl dobrman a napůl čivava – prostě dobrvava. Podobné kompromisy však často končívají koncem světa. No tak děkujme tedy za to, že je nová Audi A3 vyrobená bez jakýchkoliv kompromisů.

Budweiser

Pokud se nějaké společnosti letošní reklama doopravdy vyplatila, je to americký Budweiser. A jak se to podařilo? Opět vyšla sázka na štěňátko. Vzhledem k tomu, že značky reklamy zveřejňují již několik dní před samotným vysíláním, video o přátelství štěněte a koně vidělo už několik desítek miliónů lidí. Ano, je to doják. A ano, sociálními sítěmi se šíří stejně suverénně jako neštovice mateřskou školkou.

Reklama na Budweiser

Volkswagen

Volkswagen je dlouholetým držákem reklamních pásem Super Bowlu. Stačí si vzpomenout na malého Darth Vadera, který slavil obrovský úspěch. Tentokrát se německá automobilka rozhodla s reklamou nazvanou „Křídla” zaměřit na to, jak velkým milníkem je pro uživatele vozů Volkswagen 100 000 najetých mil. A víte proč? No protože vždy, když nějaký vůz Volkswagen najede tento počet mil, narostou nějakému německému inženýrovi křídla. A co se stane při 200 000 najetých mílích? I to se dozvíte v nejnovější reklamě značky Volkswagen.

Reklama na Volkswagen

CarMax

Nápadům se meze nekladou. A reklama Slow Clap, tedy Pomalé tleskání, je opravdu oříšek. Někteří by reklamu nejraději nominovali na nejhloupější klip letošního Super Bowlu. S tímto názorem se ale shodnout nemůžeme. A víte proč? Ano, myšlenka toho, jak vám všichni tleskají za vaše rozhodnutí nakoupit automobil u společnosti CarMax je opravdu kategoricky stupidní, ale firma si připravila i speciální delší verzi, kde herce nahradí štěňátka. No neberte to.

Reklama na CarMax - tleskání

Reklama na CarMax - štěkání

Squarespace

Newyorští tvůrci webových stránek Squarespace jsou mezi giganty reklam Super Bowlu nováčky. Jejich půlminutový klípek „Lepší web čeká” ale v konkurenci těžkých vah obstál na výbornou. Nástrahy dnešního internetu ztvárnili velmi šikovně. Skoro až tak, že bychom jim chtěli věřit...

Reklama na Squarespace

Oikos

Herce Johna Stamosu z populárního seriálu Plný dům jste mohli už vidět hned v několika reklamách na řecký jogurt značky Oikos. Tentokrát se však tvůrcům reklamy podařilo zakomponovat i další dva protagonisty seriálu – Dava Couliera a Boba Sageta. A svému parťákovi překazili něco, co začalo vypadat jako pořádně zajímavý moment. Ve zkratce – stačí jogurt a hezká mladá dívka.

Reklama na řecký jogurt Dannon Oikos

Hyundai

Automobilka Hyundai přišla tentokrát hned s několika reklamami, přičemž svou jednoduchostí zaujal asi nejvíce spot „Šestý smysl otců”. Vtipný spot roztomile připomíná, že to nejsou jen matky, které často své ratolesti zachrání před pořádnými průšvihy. A když po ruce není pozorný otec, může sem tam zaskočit automatický brzdný systém nového vozu Hyundai Genesis.

Reklama na HyundaiVideo: Hyundai

Pepsi

A jedna výjimečná reklama na závěr. Důkaz, že reklama někdy absolutně nemusí souviset s produktem, ale může být celá i jen o nápadu, přinesla Pepsi. Je inovativní, vtipná a působivá. Jen by někdo mohl marketingovému oddělení Pepsi říci, že se letošní Super Bowl nehrál v New Yorku, ale v New Jersey. No a víte asi sami, jak „přátelský” vztah vládne mezi těmito dvěma místy. Většina Newyorčanů by se radši než do New Jersey odstěhovala i na venkov Jižní Dakoty...

Reklama na Pepsi

Anketa

Která reklama z letošního Super Bowlu se vám líbí nejvíce?
Pepsi
3,6 %
Hyundai
13,2 %
Oikos
4,6 %
Squarespace
2 %
CarMax
0,6 %
Volkswagen
8,9 %
Budweiser
59,2 %
Audi
7,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 5006 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám