„Byla jsem v šoku, opravdu jsem si myslela, že to bude pouze fyzická transformace, že Drew přibere a všechna ta kila zase shodí, protože to bylo celé záměrné. Místo toho to byla opravdu těžká zkouška pro naše manželství. Měnil se, zlenivěl, nepomáhal doma a nebyl tak skvělým otcem jako dřív. Jeho sebevědomí kleslo na bod mrazu,“ přiznala v pondělí v pořadu Good Morning America Lynn Manningová, se kterou má Drew dvě děti.

„Nejprve jsem všechno popíral, dokud mi to manželka nezačala zdůrazňovat. Opravdu jsem zlenivěl. Měl jsem méně energie, takže jsem začal být unavený. Viděl jsem, jak moc to ovlivňuje náš vztah. Tato emocionální část byla tím největším překvapením celého experimentu,“ prozradil v televizi Manning, který žije s rodinou ve městě Eagle Mountain v Utahu.

Video

Takto se Drew Manning proměnil v první fázi experimentu. Koncem října 2011 už vážil 119 kilogramů, zadýchával se, neměl žádné sebevědomí a obával se návratu do posilovny. Zdroj: Youtube.com

Další překvapení přišlo, když zapálený fitness trenér s velkým břichem po šestiměsíční přestávce opět začal cvičit: „Bylo těžké se vrátit k pravidelnému tréninku. Když jsem se vrátil do tělocvičny, cítil jsem se nervózní. Předtím jsem návštěvy posilovny miloval a najednou jsem byl poprvé v životě pokořený. Dělal jsem kliky na kolenou a se sklapovačkami mi museli pomáhat. Jako bych posiloval poprvé, byla to zahanbující zkušenost“.

Společná oběť manželů Manningových se ale vyplatila. Jako osobní trenér Drew v očích klientů stoupl, protože na vlastní kůži poznal, jak obtížné může zdravé hubnutí pro lidi s nadváhou být. Na konci prvních šesti měsíců radikálního pokusu totiž vážil téměř 120 kilogramů. [celá zpráva]

Své zkušenosti detailně popsal v nové knize Fit 2 Fat 2 Fit i na svém stejnojmenném blogu. Dělí se o svůj zdravý jídelníček, cviky i o tipy, které mají pomoct všem, kteří si myslí, že je pro ně zdravá životospráva nedosažitelný cíl.

Pět základních chyb, kterých se lidé podle Manninga při hubnutí dopouští:

1. Nedostatek flexibility. Je důležité si rozvrhnout přestávky. Pokud nejste v tomto flexibilní, je nemožné vytrvat. Každý dělá občas chyby, neměli bychom se za ně ale trestat.
2. Spěch v jídle. Pokud si nepřipravíte jídlo s dostatečným předstihem, je mnohem snazší podlehnout snadno dostupným lákadlům, jako jsou jídla z fastfoodů. Když si ale jídlo předem připravíte, podobné pokušení nepocítíte.
3. Dojem, že všechno s nízkým obsahem tuků je dobré. Mnoho potravin, které jsem konzumoval ve fázi tloustnutí, bylo považováno za nízkotučné, například bílé pečivo, těstoviny, sladké cereálie, nudle, tyčinky, slazené nápoje, atd. Nízký obsah tuků není zárukou zdraví.
4. Nepochopení psychologické bitvy, která s hubnutím přichází. Jedna věc je pochopit fyzickou stránku hubnutí, druhá tu psychickou. Je mnohem těžší překonat závislost na jídle, strach z předsudků a nepříjemných soudů okolí, atd.
5. Zaměření se pouze na váhu. Samotná váha není dobrým ukazatelem celkového zdraví. Hubnout neznamená stát se automaticky zdravějším, kila se dají shodit i nezdravou cestou. Je tedy lepší zaměřit se v první řadě na zdraví a úbytek váhy brát jako důsledek.