Zaměstnanecké benefity se díky rekordně nízké nezaměstnanosti stávají poměrně důležitým přesvědčovacím argumentem. „Jednoduše mohou firmám přihrát konkurenční výhodu,“ říká Prokop Konopa, tiskový mluvčí portálu ChciPráci.cz.

Benefity nabývají na váze

Česka republika patří ke státům s nejnižší nezaměstnaností v rámci celé Evropské unie a benefity se tak stávají klíčovým faktorem při rozhodování mezi podobnými pozicemi.
I když je mezi zájemci o práci největší poptávka po služebním autě, pro osobní účely svým zaměstnancům nechává firemní vůz jen málo společností.

Přemrštěné představy absolventů

„Není výjimkou, že přijde třeba absolvent z vysoké školy, nadiktuje si čtyřicetitisícový plat, služební notebook, telefon i auto a myslí si, že uspěje,“ říká s úsměvem Jozef Papp, ředitel české pobočky Stanton Chase, která se věnuje vyhledávání vrcholových manažerů. „Poměrně časté je služební auto u prodejců, obecně ale platí, že na automobil dosáhnou většinou až zaměstnanci ve vyšším managementu,“ doplňuje Konopa.

Oblíbená je práce z domova

Notebook, který je na šestém místě žebříčku, je také stále oblíbenější. S největší pravděpodobností to souvisí s rostoucí oblibou práce z domova, a to zejména u mladých zaměstnanců. Nedávná studie poradenské společnosti Deloitte udává, že by 75 % takzvaných millenials (lidí narozených mezi lety 1986 až 1995) chtělo začít nebo více pracovat z domova.

Na vysokých pozicích v žebříčku benefitů samozřejmě zůstávají finanční odměny. „Kromě jednorázových bonusů či prémií jsou to třeba i třinácté platy, které jsou v našich statistikách na 12. pozici,“ uzavírá téma Konopa.