Výsledné údaje vyplývajíz průzkumu společnosti Universum, kterého se zúčastnilo téměř 13 400 studentů ze sedmašedesáti českých vysokých škol. Škoda Auto tak opět obhájila prvenství z minulého roku. Vedle toho se v hlasování studentů ekonomických oborů posunula na žebříčku popularity ze třetího na druhé místo.

Možnosti profesního rozvoje

„Atraktivita společnosti Škoda Auto jako zaměstnavatele roste z mnoha důvodů. Našim zaměstnancům nabízíme jedinečné spojení práce v inovativní mezinárodní firmě s nadstandartními možnostmi profesního rozvoje. Významný je také kvalitní sociální dialog s podnikovými odbory KOVO,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast řízení lidských zdrojů.

Kvalifikovaných techniků je nedostatek

Získání technicky kvalifikované pracovní síly, které je na trhu práce výrazný nedostatek, je pro průmyslové podniky velkou výzvou. Proto se Škodovka v letošním roce aktivně zapojila do projektu „Rok průmyslu a technického vzdělávání 2015“, který je společným dílem Svazu průmyslu a dopravy ČR, dalších zaměstnavatelských a podnikatelských svazů, asociací, tuzemských firem ale také vlády a ministerstev. „Český průmysl je zajímavý, moderní a plný inovací. Tento projekt staví atraktivitu technických oborů do popředí a ukazuje fascinující možnosti pro vzdělané a kvalifikované absolventy,“ připomíná Wojnar.

Možnost odborné praxe pro studenty

Škoda Auto aktuálně zaměstnává v České republice zhruba 25 000 lidí. Studenti technických a ekonomických oborů mají možnost využít nabídek odborné praxe či ve spolupráci s odborníky získat téma a podnětné rady pro svoji závěrečnou práci. V loňském roce této nabídky využilo 800 českých i zahraničních studentů. Pro absolventy pak firma nabízí jednoletý Trainee program nebo možnost přímého nástupu v rámci celé firmy. Rozvojový program je určen absolventům magisterského stupně studia vysokých škol s odborným nebo manažerským potenciálem.