Z toho důvodu se Nadace Terezy Maxové dětem a společnost Škoda Auto rozhodly nabídnout cílové skupině dětí ve věku 11 až 15 let pomocnou ruku a vytvořily projekt „Rozjedu to!“, který jim má pomoci najít cestu ke vhodné práci.

Mladí z dětských domovů jsou více ohroženi sociálně patologickými jevy, jako je chudoba a bezdomovectví.

Projekt, do něhož jsou zapojeny dětské domovy Nymburk a Krnsko ze Středočeského kraje a dětské domovy Holice a Nechanice z Pardubického a Královéhradeckého kraje, přináší v těchto dnech první výsledky.

Individuální plán pro každého

Po otestování osobnostních předpokladů a dovedností byl každému jedinci vytvořen individuální plán, na jehož základě je dítě podporováno v rozvoji svých silných stránek.

„Soudě podle vysvědčení u většiny dětí došlo alespoň v jednom předmětu k o stupeň lepšímu hodnocení na konci roku oproti hodnocení v pololetí. Díky důkladnému vyšetření a následným psychologickým zprávám a doporučením se totiž zkvalitnila příprava na vyučování a zintenzívnilo se doučování u jednotlivých dětí. Kromě toho, což považuji za velké pozitivum, mají děti možnost i následné spolupráce s psycholožkou,“ vysvětluje vedoucí vychovatelka dětského domova v Nymburce Jana Hlaváčová.

Rozvíjet vlastní potenciál

Právě díky této podpoře a testování osobnostních předpokladů se například mladá dívka s hlasovým nadáním mohla začít vzdělávat v hudbě a zároveň si vyzkoušet dvojhlas s jedním z významných českých zpěváků, Milanem Drobným, pro případnou další spolupráci.

„Jsem velmi ráda, že díky projektu ,Rozjedu to!‘ máme možnost dětem nabídnout dlouhodobě na míru šité podpůrné prostředí, v němž mohou rozvinout svůj potenciál. Kromě pravidelného doučování se v projektu věnujeme i motivaci dětí, protože jejich snahu se vzdělávat a rozvíjet považujeme za důležitou. A s tím nám pomáhají odborníci – psychologové a mentoři,“ dodává ředitelka Nadace Terezy Maxové dětem Terezie Sverdlinová.

Motivují děti k práci

Společnost Škoda Auto, která je partnerem projektu, uspořádala na začátku léta pro děti ze zapojených dětských domovů exkurzi do Muzea Škoda i vlastního Lean centra. Hravou formou tak seznámila děti s prostředím významné automobilové výrobny a představila jim možné formy zaměstnání.

„Snažíme se přispět desítkám znevýhodněných dětí z okolí našich závodů prostřednictvím lepšího vzdělání a speciální podpory k úspěšnému vstupu do dospělého života. Je to podle nás velice efektivní a unikátní možnost, která se dětem bude v dobrém vracet celý život,“ uvedl vedoucí vnějších vztahů Škodovky Michal Kadera.

Nemusejí pracovat jen ve službách

Formou exkurzí nebo besed týkajících se různých profesí tak Škoda Auto společně s Nadací Terezy Maxové dětem bourá stereotypní výběr povolání mladých lidí odcházejících z dětských domovů (kuchař, číšník, kadeřnice apod.).