“Od začátku tohoto roku navštívilo naše semináře téměř tisíc učitelů z celé republiky,” říká prof. Milan Hejný, autor nové metody výuky matematiky, který koncem loňského roku založil obecně prospěšnou společnost H-mat, aby dokázal zajistit maximální kvalitu seminářů pro učitele. Poptávka po vzdělání v této metodě je nyní veliká. Přímo pro výuku svých kantorů si certifikované lektory Hejného metody pozvaly od ledna na čtyři desítky škol.

Letní školy jsou již obsazené

Značný zájem je i o letní školy, které H-mat pro učitele pořádá. Čtyři z nich určené učitelům prvního stupně základních škol jsou již naplněné. Uvažuje se o vypsání páté.

"Volná místa jsou momentálně pouze na letních školách zaměřených na předškolní vzdělávání a na druhý stupeň," uvádí ředitel společnosti H-mat Tomáš Rychecký. Základní principy metody jsou popsány na webové stránky společnosti www.h-mat.cz.

Kvalitnější matematické vzdělání

"Rozhodli jsme se podpořit Hejného metodu, protože vidíme, že buduje kvalitnější matematické vzdělání a zároveň rozvíjí osobnost dítěte," uvádí Jan Straka z Nadace Depositum Bonum důvody, proč se nadace rozhodla projekt podpořit. Díky Nadaci Depositum Bonum, která spravuje nevyzvednuté vklady z anonymních vkladních knížek, se právě intenzivně školí 15 nových lektorů.

Nestačí jen koupit učebnice

"Zájem o proškolení roste, protože nestačí nakoupit nové učebnice a začít učit, ale v Hejného metodě se výrazně mění role učitele a je důležité, aby tomu učitel rozuměl a dokázal novou roli zvládnout," vysvětluje Darina Jirotková z Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze, která má školení lektorů na starosti.

"Učitel přestává být jediným nositelem moudra a spíše je jakýmsi průvodcem, který předkládá dětem k řešení úlohy, díky kterým ony samy matematiku objevují. Následně učitel moderuje diskuzi dětí, když si svoje objevy navzájem vysvětlují," upřesňuje inovativní přístup k výuce matematiky prof. Milan Hejný.

Zájem je i v zahraničí

O Hejného metodu výuky je zájem i v zahraničí. "Naposledy jsem byla pozvána na konferenci ve Švédsku. Nejdále je však rozvoj metody v Polsku, kde se již školí 15 učitelů, kteří by touto metodou měli začít učit v příštím školním roce," říká Darina Jirotková.