DM drogerie získala značku za možnost otců vzít si neplacené volno v době narození potomka i z důvodu účasti u porodu a také za podporu možnosti zůstat s dítětem na rodičovské dovolené.

Společnost KPMG byla oceněna za poskytování flexibilní pracovní doby a za slaďování pracovního a soukromého života. Knihovna Jiřího Mahena v Brně značku získala za to, že vedle neplaceného volna v době narození potomka i z důvodu účasti u porodu také nabízí svým zaměstnancům finanční půjčky na zařízení bytu či jako pomoc v tíživých životních situacích.

Firma SAS zaujala otcovskou dovolenou – placeným volnem v době narození potomka – a také připravovaným průzkumem individuálních potřeb zaměstnanců při tvorbě nových benefitů. Poslední oceněný, společnost Scio, zase vedle poskytování časově flexibilní pracovní doby nabízí zaměstnancům rovněž daňové či právní poradenství.

Většina firem na otce myslí

Z průzkumu uskutečněného v rámci projektu „Tátové vítáni“ mezi HR manažery firem vyplývá, že tři čtvrtiny firem při oslovování rodičů v rámci interní komunikace myslí i na otce. 20 % zaměstnavatelů má pak na interní komunikaci s otci dokonce přímo vypracované vnitřní organizační normy. Nejčastějším a také nejžádanějším benefitem, který v dnešní době nabízejí společnosti svým zaměstnancům-otcům, je časově flexibilní pracovní doba.

Značku „Tátové vítáni“, která má podporovat aktivní otcovství a napomáhat jeho rozvoji vytvářením podmínek v pracovním prostředí, udělují Liga otevřených mužů (LOM) a Unie center pro rodinu a komunitu. Podrobnosti na www.tatovevitani.cz.