„Cílem kampaně, kterou s týmem Nadačního fondu pro podporu zaměstnání osob se zdravotním postižením (NFOZP) připravila agentura OgilvyOne, je zábavnou a hravou formou upozornit na nesmyslnou práci, kterou dokáží vyrobit zdraví lidé a poukázat na paradoxně kvalitní a certifikovanou práci firem zaměstnávajících zdravotně postižené osoby pod ochrannou známkou Práce postižených,“ říká ředitelka NFOZP Hana Potměšilová.

Kampaň podpoří Maxim Velčovský

K projektu se svými fotografiemi a pravidelným glosářem na webu www.jsouzdravi.cz připojil také Maxim Velčovský, který již léta fotografuje absurdity a paskvily, na které v životě naráží.

„Na spolupráci s NFOZP jsem okamžitě kývnul, protože jsem si uvědomil, jaké předsudky máme vůči pracovním aktivitám postižených lidí. Mnoho z nás má pocit, že všichni zdravotně postižení lidé mohou vykonávat pouze podprůměrný a nekomplikovaný typ práce. Zapomínáme ale na to, že zdraví lidé dokáží často vymyslet tak podivné řešení, které by si postižený člověk nikdy nemohl dovolit udělat. Rád se tedy aktivně zúčastním kampaně, která má na tento problém veřejně poukázat,“ dodává známý český designér.

Zapojit by měla i veřejnost

„Pracující lidé se zdravotním postižením si nezaslouží lítost, ale uznání. Nepotřebují peníze, protože ty si umí vydělat sami. Potřebují důvěru ostatních v to, že jejich práce je kvalitní. V tomto kontextu nám přišlo zajímavé ukázat zmrzačenou práci, kterou mají na svědomí zdraví lidé. Většinou ti, co něco zanedbali, odbyli, nebo se v nich projevila zvláštní forma kreativity. Hledejte proto s námi na svých toulkách nejen po České republice „úlety“, které vás zaujmou, vyfoťte je a ukažte ostatním na webové stránce www.jsouzdravi.cz,“ vyzývá veřejnost Radek Antl z agentury OgilvyOne.

Největší absurdity, o kterých rozhodne jak široká veřejnost prostřednictvím veřejného hlasování na stránkách projektu, tak i výběrová komise, budou vyhlášeny v prosinci 2011. Už v půlce listopadu však budou nejoriginálnější fotografie odměněny atraktivními cenami: telefony HTC, Samsung nebo kvalitními výrobky od firem zaměstnávajících handicapované spoluobčany. V lednu pak odstartuje druhá část kampaně zaměřená přímo na podporu zaměstnávání zdravotně postižených spoluobčanů.

Seznam mezi mediálními partnery

Mezi mediálními partnery kampaně patří vedle agentur OgilvyOne a Mediafax i Seznam (portál Spráce.cz). Manažer portálu, David Svatoš, zdůvodnil podporu projektu následovně:

„Přijde nám logické podporovat ty, kdo zaměstnávají handicapované tím, že uveřejníme již zmiňovanou ochrannou známku u jimi inzerovaných nabídek práce. V druhé části kampaně budeme pomocí inzerce naše klienty nabádat k tomu, aby se handicapované nebáli zaměstnávat.“