Hlavní obsah

Revoluce v hraní her přijde v říjnu, ovladače nahradí lidská gesta

Novinky, Miloslav Fišer

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Představte si, že na vás z televizoru letí míč, co uděláte? Kopnete do něj, nebo jej jednoduše chytnete. Díky technologii Projekt Natal od Microsoftu totiž k hraní her nepotřebujete žádné ovladače, plně postačí lidská gesta. Novinka by se měla začít prodávat letos v říjnu. Prozradil to Syed Bilal Tariq, který působí v Saudské Arábii jako člen marketingového týmu.

Článek

„Bude to někdy v říjnu, přesné datum potvrdíme v červnu na herní konferenci E3, ale určitě to bude v říjnu,“ komentoval zahájení prodeje Projektu Natal Tariq.

Prozrazení data se ale nelíbilo vedení firmy. „Tariq není zaměstnancem Microsoftu. Jen byl zaměstnán třetí stranou, aby zastupoval naší značku,“ uvedl americký softwarový gigant v prohlášení.

Informace o oficiálním zahájení prodeje firma odmítla vzhledem k blížící se výstavě E3 komentovat. Ta bude probíhat od 15. do 17. června.

Cenu Projektu Natal Microsoft zatím nezveřejnil.

Jak funguje Projekt Natal

Projekt Natal se jednoduše připojí ke stávající herní konzoli Xbox 360 a rozšíří její stávající funkce o zcela nové možnosti.

V podstatě se jedná o první senzor na světě, který v sobě kombinuje RGB kameru, hloubkové čidlo, širokospektré mikrofony a samostatný procesor pohánějící proprietární software.

Oproti běžným 2D kamerám tak novinka dokáže sledovat pohyb celého těla ve 3D režimu, reagovat na pokyny a příkazy a dokonce rozpoznat i změnu zabarvení vašeho hlasu a emocí.

Navíc tento systém není závislý na světle a dokáže vás rozpoznat pouze pohledem do vašeho obličeje. Zařízení nereaguje pouze na klíčová předem daná slova, ale rozumí, co doopravdy říkáte. Můžete tak například ve hře říct, jaký secvičený signál chcete zahrát, a vaši spoluhráči se už podle toho zařídí.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám