Likvidátoři pojistných událostí nemají lehkou práci, ovšem i oni občas zažívají humorné situace při řešení pojistných událostí s klienty. Několik takových „skvostů” poslala redakci pojišťovna Allianz.

Tvrdý dopad spisovatele na středočeském rybníku

„V osudný den byly skvělé podmínky. Mrzlo jako blázen, vydal jsem se proto na rybník Žabakor. Povrch rybníka byl perfektně zmrzlý a při jízdě na bruslích jsem se kochal přírodou. Na to, že jsem 16 let nestál na bruslích, jsem válel skvěle. V osudové chvíli jsem si připadal, jako kdybych skočil trojitého odpíchnutého rittbergera, avšak místo dopadu na brusle jsem dopadl na lebku. K tomu všemu se mi tam připletla ještě ruka a bylo hotovo. Dopad byl tvrdý. Připadal jsem si, jako kdyby mi dal Tyson pěstí a ještě mi u toho zlomil ruku,“ popsal klient životního pojištění sled nešťastných událostí.

„Z tržné rány na hlavě se hrnula krev proudem. Stačilo mít po ruce kyblíček a večer byla prdelačka. Poté jsem se vydal hledat lékařskou pomoc,“ zakončil své živé vyprávění.

Lezl okénkem z benzínky a zlomil si obě klíční kosti

Nešťastný konec měl i příběh dalšího klienta, který musel v osudný den dojet pro pohonné hmoty.

„Když jsem dotankoval, s hrůzou jsem zjistil, že u sebe nemám žádné peníze,“ sdělil likvidátorům. „Odskočil jsem si tedy na toaletu, abych nastalou situaci promyslel. Nenapadlo by mě, že pracovníci benzínky mě tam omylem zamknou…,“ uvedl muž, který se poté snažil z benzínové stanice vylézt malým okénkem. „Jak jsem lezl po hlavě, spadl jsem a zlomil si obě klíční kosti.“

Za čerpadlem stál pózující pán bez plavek

Zajímavý zážitek si z likvidace pojistné události odnesl i jeden ze zaměstnanců Allianz pojišťovny, který se věnoval případu poškození čerpadla. Aby mohl posoudit, zda jde o likvidní nebo nelikvidní škodu, vyžádal si fotodokumentaci čerpadla.

„Fotografie, které nám pán poslal, byly přímo z napuštěného bazénu. Metr za tím čerpadlem stál pózující pán bez plavek. A když říkám pózující… u snídaně se na to zkrátka dobře nekoukalo. Dostáváme tedy i dokumentaci, kterou nepožadujeme,“ řekl s úsměvem likvidátor Lukáš Turek. „Ale čerpadlo bylo nakonec vyplaceno, škoda uzavřena.“

Kuriozity na cestách

Během cest do zahraničí mohou nastat situace, které by vás nenapadly možná ani ve snu. Také ERV Evropská pojišťovna se v roce 2015 setkala hned s několika kuriozitami.

  • Manželský pár při večerní procházce v Dominikánské republice okradli místní mladíci úplně o všechno včetně oblečení. Muž se nakonec vydal pro pomoc zahalený jen do listů místních rostlin. Jeho žena zatím čekala ukrytá za křovím. Za odcizené oblečení, hodinky a mobilní telefon jim pojišťovna vyplatila téměř 30 tisíc korun.
  • Klientka utrpěla nepříjemné zranění, když chtěla na dovolené získat co nejhezčí fotku. Partner ji kvůli kompozici fotografie posouval stále dál, až žena sklouzla ze srázu a vyvrtnula si kotník.
  • Cyklista si zlomil nos, pohmoždil si obličej a ruku, když se mu v Řecku před kolo připletl toulavý pes a on přeletěl přes řídítka. V nemocnici přiznal, že se plně nevěnoval řízení a ohlížel se za kolemjdoucími dívkami v bikinách.
  • Pětačtyřicetileté klientce se staly osudné špagety, které upustil její syn na podlahu v hotelové restauraci v Egyptě. Uklouzla po nich a zlomila si ruku.
  • Dva manželské páry byly na safari v Namibii pozorovat buvoly, kteří se splašili a začali klienty honit. Jeden z mužů při útěku upadl, zlomil si zápěstí a rozbil fotoaparát. Operace zápěstí stála více než dva tisíce eur.

Likvidátoři pojistných událostí se setkávají i s požadavky klientů, na které už ale ani nejlepší cestovní pojištění nestačí.

  • Klientka, které se při cestě letadlem na Seychely zpozdila o den zavazadla, chtěla po pojišťovně zaplatit i kadeřníka, protože v opožděném kufru měla i svou kulmu.
  • V Egyptě se dva klienti vsadili, kdo z nich vydrží déle pod vodou. Soutěžili tak vehementně, až se jeden z nich při vidině výhry přitopil.
  • Dvaatřicetiletý klient pod vlivem alkoholu běhal v Řecku nahý po hotelu a obtěžoval ostatní hosty. Přivolaná policie mu udělila pokutu za veřejné pohoršování. Po vystřízlivění klient pojišťovnu důrazně žádal, aby mu pokutu proplatila.