Vyplývá to z on-line šetření analytické agentury Datank, který byl zrealizován prostřednictvím serveru bankovnipoplatky.com.

Mnohé banky se předhánějí v nabídkách, kterými se snaží do svých řad nalákat nové klienty.

Mezi benefity, ze kterých měli respondenti možnost vybírat, například patří:

  • slevy v obchodě,
  • peníze zpět na bankovní účet,
  • nižší poplatky za bankovní služby,
  • výhodnější úrok,
  • sbírání bodů, které je možné proměnit za nejrůznější výhody.

Každá koruna se počítá

Z nabízených možností forem benefitů by lidé nejvíce uvítali přímé vrácení peněz zpět přímo na účet. Tuto možnost nabízí například Sberbank, která klientovi připisuje „dýško“ na spoření. Pokud zaplatí kartou nákup v minimální hodnotě 200 korun, částka se zaokrouhlí nahoru (na desítky) a rozdíl pošle banka zpět na klientův spořicí účet. Banka může tímto způsobem vložit na účet až 500 korun ročně.

ČTĚTE TAKÉ
Chcete výhodný účet? Splňte naše podmínky, požadují banky

GE Money Bank uvedla v lednu na trh nový účet Genius bene+, který pravidelně každý měsíc odměňuje klienty částkou 50 korun. Stačí, aby měsíčně na účet posílali alespoň 10 tisíc korun a zaplatili platební kartou minimálně za pět tisíc korun. Za rok tak klineti mohou získat 600 korun.

Varianty vrácení peněz spojené s kreditní kartou nabízí větší množství ze současných bank. Například Raiffeisenbank, která za platby kreditní kartou dokáže klientovi vrátit až dvě procenta z konkrétní útraty. S podobnou nabídkou se setkáte třeba u mBank, Citibank, ČSOB či České spořitelny.

„Zákazníci stále více touží po jednodušší obsluze svých finančních služeb, a složité věrnostní programy proto ztrácejí na oblibě. Tento trend vítám jako zákazník, ale je efektivní i z pohledu banky, pro kterou tento model odměny představuje daleko lepší nástroj pro řízení klientského chování, než jakým je třeba poukázka na slevu v obchodě, kam zákazník nikdy nepůjde,“ upozornil Michal Pobuda ze společnosti KPMG Česká republika.

Lákají i nižší poplatky

Druhou nejlépe hodnocenou formou benefitů bylo snížení poplatků za bankovní produkty a služby. Takovou možnost dnes v různých obdobách nabízí celá řada bank.

Neutrálně se lidé staví k výhodnějšímu úroku. Například u Air Bank má klient šanci získat vyšší úrok i na běžném účtu. V případě, že zaplatí minimálně pětkrát měsíčně platební kartou, zhodnotí se mu zůstatek do 100 tisíc korun stejným procentem jako u spořicího účtu.

Tuto akci nově zavedla i mBank, která k osobnímu účtu nabízí na šest měsíců úrok dvě procenta, kterými zhodnotí zůstatek do 50 tisíc korun.

Slevy v obchodech netáhnou

Spíše negativně se respondenti vyjadřovali ke slevám při nákupu v konkrétních obchodech. Poměrně nezajímavé je pro ně pak také sbírání bodů, které je pak možné proměnit za produkt či službu.