Hlavní obsah

Nejoblíbenější bankovní benefit: Vrácení peněz zpět na účet

Novinky, bab

Nejzajímavějším benefitem, který v současnosti některé banky poskytují, je pro klienty vrácení peněz na účet. Nabízí ho svým zákazníkům několik bank, u většiny je však spojen s využíváním kreditní karty.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Ilustrační snímek

Článek

Vyplývá to z on-line šetření analytické agentury Datank, který byl zrealizován prostřednictvím serveru bankovnipoplatky.com.

Mnohé banky se předhánějí v nabídkách, kterými se snaží do svých řad nalákat nové klienty.

Mezi benefity, ze kterých měli respondenti možnost vybírat, například patří:

  • slevy v obchodě,
  • peníze zpět na bankovní účet,
  • nižší poplatky za bankovní služby,
  • výhodnější úrok,
  • sbírání bodů, které je možné proměnit za nejrůznější výhody.

Každá koruna se počítá

Z nabízených možností forem benefitů by lidé nejvíce uvítali přímé vrácení peněz zpět přímo na účet. Tuto možnost nabízí například Sberbank, která klientovi připisuje „dýško“ na spoření. Pokud zaplatí kartou nákup v minimální hodnotě 200 korun, částka se zaokrouhlí nahoru (na desítky) a rozdíl pošle banka zpět na klientův spořicí účet. Banka může tímto způsobem vložit na účet až 500 korun ročně.

GE Money Bank uvedla v lednu na trh nový účet Genius bene+, který pravidelně každý měsíc odměňuje klienty částkou 50 korun. Stačí, aby měsíčně na účet posílali alespoň 10 tisíc korun a zaplatili platební kartou minimálně za pět tisíc korun. Za rok tak klineti mohou získat 600 korun.

Varianty vrácení peněz spojené s kreditní kartou nabízí větší množství ze současných bank. Například Raiffeisenbank, která za platby kreditní kartou dokáže klientovi vrátit až dvě procenta z konkrétní útraty. S podobnou nabídkou se setkáte třeba u mBank, Citibank, ČSOB či České spořitelny.

„Zákazníci stále více touží po jednodušší obsluze svých finančních služeb, a složité věrnostní programy proto ztrácejí na oblibě. Tento trend vítám jako zákazník, ale je efektivní i z pohledu banky, pro kterou tento model odměny představuje daleko lepší nástroj pro řízení klientského chování, než jakým je třeba poukázka na slevu v obchodě, kam zákazník nikdy nepůjde,“ upozornil Michal Pobuda ze společnosti KPMG Česká republika.

Lákají i nižší poplatky

Druhou nejlépe hodnocenou formou benefitů bylo snížení poplatků za bankovní produkty a služby. Takovou možnost dnes v různých obdobách nabízí celá řada bank.

Neutrálně se lidé staví k výhodnějšímu úroku. Například u Air Bank má klient šanci získat vyšší úrok i na běžném účtu. V případě, že zaplatí minimálně pětkrát měsíčně platební kartou, zhodnotí se mu zůstatek do 100 tisíc korun stejným procentem jako u spořicího účtu.

Tuto akci nově zavedla i mBank, která k osobnímu účtu nabízí na šest měsíců úrok dvě procenta, kterými zhodnotí zůstatek do 50 tisíc korun.

Slevy v obchodech netáhnou

Spíše negativně se respondenti vyjadřovali ke slevám při nákupu v konkrétních obchodech. Poměrně nezajímavé je pro ně pak také sbírání bodů, které je pak možné proměnit za produkt či službu.

Anketa

Který z benefitů bank vás láká nejvíce?
Peníze zpět na bankovní účet
13,4 %
Slevy v obchodech
0,6 %
Nižší poplatky za bankovní služby
74,3 %
Výhodnější úrok
10,7 %
Sbírání bodů, které je možné proměnit za nejrůznější výhody
1 %
Celkem hlasovalo 1695 čtenářů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám