Sdílení aut bude mít výrazně větší dopad na výrobce v Evropě a Asii, než ve Spojených státech, uvádí studie. Ta zkoumala možný dopad rozšíření služeb na sdílení vozidel jako je například Zipcar od společnosti Avis nebo Car2Go, který provozuje Daimler.

V samotných USA očekávají za pět let pokles ročních prodejů aut o 52 tisíc, který ale bude kompenzovat prodej 44  tisíc vozů firmám, které budou sdílení aut provozovat. Dohromady to znamená roční propad prodejů o osm tisíc aut v hodnotě půl miliardy dolarů (12,2 miliardy korun).

Aby získaly část ušlých tržeb zpátky, investují do sdílení aut samotné automobilky. Vedle zmíněného Daimleru například také Ford nebo General Motors.

Studie nezkoumala dopad alternativních taxislužeb jako Uber nebo Lyft. Uvádí ale, že ještě větší negativní vliv na prodej vozů bude mít nástup aut bez řidiče, které bude možné přivolat na dálku. To ale neočekává dříve než koncem příští dekády, okolo roku 2027, uzavírá Reuters.