Svolávací akce se podle ministryně týká nových, dosud neprodaných vozů.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

„Renault se zavázal svolat 15 tisíc vozů, aby je zkontroloval a seřídil tak, aby filtrační systém fungoval za všech teplot,“ řekla Royalová rádiu RTL.

Renault je druhým největším výrobcem aut ve Francii. Minulý týden akcie firmy prudce klesly po zprávách, že pracoviště automobilky prohledávali kvůli technologii měření emisí vyšetřovatelé. [celá zpráva]

"Nová auta musejí odpovídat normám," řekla ministryně, podle které Renault emisní normy nepřekračuje sám. Žádné další výrobce ale nezmínila, uvedla agentura AFP.

Žádný software, dušuje se automobilka

Royalová krátce po vypuknutí skandálu kolem měření emisí u většího evropského konkurenta Volkswagen nařídila ve své zemi testy aut různých značek. Konkrétně u Renaultu testy ukázaly překročení norem oxidu uhličitého a oxidů dusíku.

Vláda ale zdůrazňuje, že v autech není systém umožňující manipulovat s výsledky měření emisí - na rozdíl od Volkswagenu, který loni připustil, že tímto softwarem je po celém světě vybaveno asi 11 miliónů jeho naftových aut.

„Chtěl bych silně zdůraznit, že Renault nepodváděl,” prohlásil šéf prodeje automobilky Thierry Koskas. V testovacích podmínkách Renault podle něj dodržuje emisní normy, „ve skutečném provozu je tam ale rozdíl, to je fakt,” dodal.