Článek
V Nošovicích se loni začaly vyrábět tři nové modely - inovovaný i30 včetně turbo verze, inovovaný ix20 a zcela nový Tucson. Ten se podle mluvčího stal historicky nejrychleji prodávaným modelem značky Hyundai na evropském trhu.
Právě modelu Tucson se loni v Nošovicích vyrobilo nejvíce, na objemu výroby se podílel 33 procenty. Jeho výroba začala 15. června. Vůz ix35, jehož výroba naopak v červnu skončila, tvořil loni 26 procent produkce. Model i30 se na výrobě podílel 31 procenty a vůz ix20 deseti procenty. "Nejvíce tedy byly vyráběny sportovně-užitkové vozy Hyundai ix35 a jeho nástupce Tucson, které souhrnně představují 59 procent výroby," uvedl Vaněk.
Auta putovala do 66 zemí a destinací Evropy, Blízkého Východu, Afriky, Latinské Ameriky, Karibiku a Austrálie. Nejvýznamnějšími odběrateli byly loni Německo, Velká Británie, Španělsko, Itálie a Rusko. V České republice, která byla v pořadí odebraných aut šestá, se v roce 2015 prodalo 15 992 aut z Nošovic, což představuje 4,7 procenta celkově vyrobených aut. Oproti roku 2014 to bylo o 2184 vozů více.
Rozšířili vývoz na Blízký Východ
"Většina aut byla dodána do evropských zemí, významné objemy aut z Nošovic ale putovaly i na velké mimoevropské trhy, jakými jsou například Austrálie, Egypt, Turecko, Jihoafrická republika nebo Mexiko," uvedl Vaněk.
Loni se podle něj portfolio exportních destinací rozšířilo o deset zemí Blízkého Východu, zejména Saúdskou Arábii, Spojené Arabské emiráty, Kuvajt, Katar nebo Jordánsko. "Pro náročné zákazníky z Blízkého Východu se od listopadu vyrábí i speciální verze modelu Tucson s benzínovým motorem Theta o objemu 2.4 litru," uvedl mluvčí.
Počet zaměstnanců automobilky je nyní zhruba 3400. Tolik lidí měl závod i během celého loňského roku. Automobilka v roce 2014 zvýšila svůj zisk o 1,64 miliardy (22,4 procenta) na 8,973 miliardy korun a tržby jí vzrostly o 8,93 miliardy (9,2 procenta) na 106,32 miliardy korun.