Poště vzniká  ztráta 1,5 miliardy korun z provozu sítě poboček, stále méně navíc vydělává na doručování zásilek. Kompenzuje to doplňkovým prodejem předmětů.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Podnik má 3217 poboček, z toho je asi 1400 ztrátových, především na vesnicích. Během deseti let by mělo kolem 2500 poboček přejít na smluvní partnery a poště by mělo zůstat jen 691 vlastních poboček.

"Během tohoto desetiletého procesu převodu pošt na Pošty Partner počítáme s tím, že se provoz pobočkové sítě přehoupne do zisku," uvedl Elkán.

Chovanec: Chceme vyšší dynamiku

Zhruba 60 poboček České pošty by letos mohlo v rámci projektu Pošta Partner přesídlit například do budov obecních úřadů nebo do obchodů. Předpokládá to ministr vnitra Milan Chovanec, který si od projektu slibuje finanční úspory. Do deseti let by na partnerská místa mělo přejít přes dva tisíce poboček.

Chovanec, do jehož resortu pošta spadá, v pátek na tiskové konferenci uvedl, že by rád, aby už letos do partnerského programu přešlo šest desítek poboček.

„Zatím máme pouze 1,5 procenta partnerských poboček a my si od tohoto projektu slibujeme daleko vyšší dynamiku. V tomto roce bychom chtěli, aby 60 poboček našlo své partnery, a postupně během deseti let, aby více než dva tisíce poboček České pošty provozovali naši smluvní partneři,“ prohlásil.

Do obchodů a na úřady

Tímto projektem chce řešit tíživou finanční situaci některých poboček. V první řadě se má zaměřit na ty ztrátové. Dopomoci k tomu mají lepší podmínky pro partnery, případně nižší sankce za neplnění podmínek.

„Je to hlavně z důvodu úspory finančních prostředků. Včera jsme na jednání na ministerstvu financí slíbili, že pošta bude nadále racionalizovat svůj provoz a toto je ta cesta k úsporám v nákladech. Na druhou stranu to znamená, že Česká pošta nebude zavírat žádnou ze svých poboček,“ dodal ministr na pátečním brífinku, který se konal v budově České pošty v Jindřišské ulici v Praze.

Generální ředitel ČP Martin Elkán upřesnil, že by rád, aby se partnerská místa otevírala například na obecních úřadech nebo v obchodech. Zároveň tam mají mít ale návštěvníci přístup ke všem službám, které pošta normálně nabízí. „Chceme, aby se zákazníci cítili jako na poště,“ uvedl.

Potenciální partneři mohou získat informace o projektu na webu www.partnercp.cz, doplnil Elkán.