Hlavní obsah

Poslední zafira a konec. Opel po 50 letech zavřel továrnu v Bochumi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bochum (Německo)

Poslední vůz sjel v pátek krátce po půlnoci z výrobní linky továrny automobilky Opel v německé Bochumi. Firma závod po více než padesáti letech od zahájení produkce zavřela kvůli restrukturalizaci nutné k návratu Opelu k zisku. Posledním opelem z Bochumi se stalo tmavě šedé rodinné MPV Zafira.

Foto: Wolfgang Rattay, Reuters

Nápis na autě stojícím před továrnou v Bochumi "Toto je můj poslední opel. Je ještě vyrobený v Bochumi." Továrna se zavřela v pátek.

Článek

Na ukončení výroby automobilů v Bochumi se Opel dohodl s odbory loni v únoru. Zaměstnanci se však s osudem továrny nesmiřují lehce. "Srdce Opelu přestalo tlouct," prohlásil podle agentury DPA jeden z pracovníků.

On a další zhruba tři tisíce jeho kolegů mají nyní před sebou nejistou budoucnost. Většina z nich bude na maximálně dva roky převedena do tranzitního podniku, který jim bude pomáhat při hledání práce.

Foto: Ina Fassbender, Reuters

Továrna v Bochumi

Podnik, v němž bude Opel vlastnit menšinový podíl, bude zpočátku těmto zaměstnancům vyplácet celou mzdu, později bude jim bude mzda snížena až na 70 procent původního platu.

Investice do nových motorů

Opel je součástí největší americké automobilky General Motors. Ta v minulosti uvažovala o jeho prodeji, nakonec se ho ale rozhodla restrukturalizovat vlastními silami. Na konci loňského roku Opel po celé Evropě zaměstnával přes 38 000 lidí, z toho více než 19 000 v samotném Německu.

Generální ředitelka GM Mary Barraová v listopadu oznámila, že Opel do konce tohoto desetiletí zahájí ve své továrně v německém Rüsselsheimu produkci nového sportovně-užitkového vozu. Navíc investuje 500 miliónů eur (téměř 14 miliard Kč) do výroby motorů.

"Opel má pro GM velký strategický význam," prohlásila Barraová během listopadové návštěvy v Rüsselsheimu, kde má Opel ústředí. "Tyto dodatečné investice pomohou značce znovu zazářit a přispějí k dalšímu posílení naší pozice v Evropě," dodala.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám