Česko je po BritániiŠpanělsku další zemí v Evropě, kam koncept obchodů Iceland míří. Na tuzemském trhu se plánuje zaměřit na prodej kvalitního mraženého zboží za velmi dobrou cenu. Část zboží bude řetězec dovážet z Británie.

„Upřednostňujeme kvalitu, nikoli teritorium. Nebráníme se ale odebírat zboží od českých dodavatelů, naopak jim chceme dát příležitost zásobovat celou naši síť 850 obchodů,“ uvedl generální ředitel pobočky Icelandu Milan Růžička. Firma má v Londýně testovací centrum, kterým budou muset projít i tuzemští dodavatelé, kteří budou chtít do řetězce dodávat své produkty.

Zamrazí i česká tradiční jídla

„Chceme Čechy naučit jíst kvalitní mražená hotová jídla. Plánujeme vyrábět i hotová česká tradiční jídla,“ dodal Růžička. Na českém trhu se prodá ročně mražené zboží asi za osm miliard korun.

Iceland je v Británii jedničkou na trhu mraženého zboží s obratem tři miliardy liber ročně, provozuje 850 obchodů. Společnost letos otevřela na anglickém trhu 50 nových prodejen, v příštím roce má být číslo obdobné.

V Česku firma zatím provozuje tři prodejny, po PlzniKladnu otevřela tento měsíc obchod v Praze 10. Při otevírání nových obchodů se zaměří na místa s vysokou hustotou obyvatel, tedy blíže k centrům měst. Nově otevírané obchody budou mít prodejní plochu kolem 400 metrů čtverečních. V sortimentu je zatím 450 druhů mražených výrobků, mj. hotová jídla, zmrzliny, pizzy, dorty či maso.

Iceland byl v Británii loni zvolen nejlepším zaměstnavatelem, ve stejném duchu chce Růžička vést firmu i v Česku. Zaměřit se chce mj. na vysokou firemní kulturu a spokojené zaměstnance.

Julius Meinl bude nabízet lahůdky

Rakouská společnost Julius Meinl se do Česka vrací po osmi letech, v centru Prahy v ulici 28. října ve středu otevře třípatrový Gurmánský palác, první obchodní dům s lahůdkami této značky mimo Rakousko. Nabídne stejný sortiment jako slavný obchod společnosti na vídeňské hlavní nákupní třídě Graben.

Nová prodejna delikates Gurmánský palác společnosti Julius Meinl.

Nová prodejna delikates Gurmánský palác společnosti Julius Meinl.

FOTO: Michal Krumphanzl, ČTK

Na pražské pobočce si chce firma otestovat šance konceptu i pro jiné zahraniční trhy. Šanci dostanou i čeští dodavatelé. Na začátku příštího roku firma spustí i e-shop. U příležitosti otevření obchodu to řekl jednatel firmy Julius Meinl Praha Herbert Vlasaty.

Obchodní dům nabídne na ploše 2500 metrů čtverečních potravinářské výrobky a kulinářské delikatesy. Celkem bude v nabídce až 15 000 druhů zboží.