Celkově od počátku tohoto roku do konce října prodala automobilka 768 700 vozů. Ve stejném období loňského roku to však bylo 795 100, takže se stále dotahuje ztráta vzniklá táhnoucím se celosvětovým poklesem prodeje aut a rozsáhlou obměnou modelů.

„V říjnu jsme s nárůstem o 7,5 procenta potvrdili pozitivní trend minulých měsíců,“ uvedl člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn. „Nové a přepracované modely se dočkaly velice pozitivního přijetí. Nová octavia je u zákazníků velice oblíbená a překonává naše očekávání,“ dodal Eichhorn.

V západní Evropě si nová octavia v říjnu v porovnání se stejným měsícem minulého roku polepšila o 48,8 procenta, ve střední Evropě pak o 23,1 procenta. Na druhý nejsilnější trh, tedy do Číny, se nová octavia chystá v příštím roce.

Mezi modely naopak nejvýrazněji ztrácí fabia, to může být způsobeno vyčkáváním na její modernizovanou verzi a také částečně přesunem k o něco většímu rapidu.

Vývoj na jednotlivých trzích

Podíl tuzemské značky na evropském trhu vzrostl v prvních deseti měsících roku 2013 na více než 3,9 procenta. V západní Evropě zaznamenala Škoda v říjnu nárůst o 17,3 procenta. Počet dodávek v porovnání s říjnem minulého roku (27 600) vzrostl na 32 400 vozů.

Ve východní Evropě dodala česká automobilka v říjnu svým zákazníkům 11 400 vozů, tedy o 200 aut méně než vloni. Prosazuje se v Kazachstánu, kde ztrojnásobila prodej na více než 600 vozů stejně jako například v Rumunsku. V Pobaltí se pro nový vůz s okřídleným šípem na kapotě rozhodlo téměř 700 zákazníků. V Rusku – třetím největším trhu značky Škoda – dodala automobilka zákazníkům 7100 vozů, zatímco v říjnu 2012 to bylo 8300 aut.

O více než pětinu rostla Škoda v říjnu ve střední Evropě. Dodávky zákazníkům vzrostly o 21,6 procenta na téměř 12 000 vozů. Na domácím českém trhu si také podstatně polepšila, zatímco celkový trh lehce klesal. Zákazníkům v České republice bylo dodáno 5700 vozů (v říjnu 2012 to bylo 5300). Tržní podíl značky v Česku činí po deseti měsících 35,8 procenta.

V Číně se prodalo v říjnu 21 500 vozů, což je o 1400 méně než ve stejném měsíci vloni. V Indii, kde má automobilka také svůj závod a kde před několika týdny vstoupila na trh nová Škoda Octavia, vzrostl počet dodávek o 16,1 procenta na více než 2300 vozů.