Další podrobnosti nebyly zveřejněny, transakce podléhá schválení antimonopolního úřadu, uvedl Agrofert v tiskové zprávě.

„Skupinu Mafra považuji za velmi silného hráče na českém mediálním trhu, především v oblasti seriózní žurnalistiky. Její akvizice bude mít pro naši mediální divizi řadu synergií a umožní nám hledat další nákladové úspory například při fungování našeho týdeníku 5plus2,“ uvedl Babiš.

Agrofert začal v médiích podnikat loni vytvořením bezplatného týdeníku 5plus2, jehož milión výtisků je týdně distribuováno po celém Česku. Letos v dubnu rozšířil své mediální aktivity i na území Slovenska převzetím společnosti Ecopress, vydavatele deníku Hospodárske noviny od vydavatelství Economia.

V posledních měsících Babiš také jednal o koupi jiné vydavatelské skupiny Ringier Axel Spinger CZ. Největší vydavatel denního tisku v ČR ale ve středu oznámil, že jednání s Agrofertem ukončil.

Prodej ze strategických důvodů

Podle Karla Hanse Arnolda, předsedy představenstva společnosti Rheinisch-Bergische Verlagsgesellschaft (RBVG), bývalého vlastníka Mafry, došlo k prodeji ze strategických důvodů. Jak Arnold sdělil, aby mohli investovat do různých nových aktivit.

Předseda představenstva Mafry Johannes Werle v prohlášení oznámil, že prodej společnosti umožní mateřské skupině po nedávném převzetí Saarbrücker Zeitungsgruppe plně se soustředit na ostatní trhy. „I když naši akcionáři vidí na českém mediálním trhu i do budoucna velký potenciál, rozhodli se ze strategických důvodů k tomuto prodeji,“ dodal Werle.

Na začátku června odešel z Mafry, která zaměstnává asi 1100 lidí, dlouholetý komentátor deníku MF Dnes Martin Komárek, a to právě do Babišova hnutí ANO 2011. Komárek má ambici stát se poslancem.