Prodej divize Škoda podle Volkswagenu klesl o více než 13 procent na 179 000 vozů. Tržby se snížily o 17 procent na 2,4 miliardy eur. Škoda Auto hodlá do roku 2018 vyrábět minimálně 1,5 miliónu aut ročně. Do roku 2015 chystá kompletní obměnu všech modelů.

Jak pro Novinky uvedl mluvčí Škody Auto Jozef Baláž, nižší prodeje způsobil výpadek výroby nejprodávanějšího modelu Octavia, který se na prodejích značky podílí 44 procenty.

"Původní generace Octavie byla ukončena na přelomu roku, po plném náběhu nové Octavie zhruba od poloviny roku očekáváme nástup pozitivního efektu," dodal Baláž.

"Pro značku Škoda je rok 2013 zejména rokem nových modelů. Našim zákazníkům představíme celkem osm nových vozů značky Škoda, tolik jich v historii značky ještě nebylo," uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Winfried Vahland.

„Pokud jde o výsledky celého roku, zůstáváme optimisty. S celkem čtyřmi modely z řady nové generace modelu Octavia, které budou uvedeny do léta, a s dalšími čtyřmi novými nebo kompletně přepracovanými modely ve druhém pololetí důrazně pokračujeme v naši modelové ofenzívě,“ doplnil Vahland.

Pokles zisku hlásí i Volkswagen

Čistý zisk celé skupiny Volkswagen se v prvním čtvrtletí meziročně snížil o 38,2 procenta na 1,94 miliardy eur (zhruba 48,8 miliardy korun). Šéf německé automobilky Martin Winterkorn sdělil, že další měsíce nebudou jednoduché. Trh s automobily oslabila dluhová krize.

Provozní zisk Volkswagenu se od ledna do března snížil na 2,3 miliardy eur z 3,2 miliardy před rokem. Prodej nicméně stoupl o zhruba pět procent na 2,4 miliónu vozů. V Německu ale prodej aut poklesl téměř o sedm procent.

Koncern Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. Součástí koncernu je celkem 12 automobilových značek.