Zájem o škodovky byl především ve střední a východní Evropě nebo v Indii. „Se zahájením prodeje modelu Škoda Citigo očekáváme v příštích měsících pro naše obchody další impuls – a to i navzdory podstatně náročnějším rámcovým podmínkám, zejména na některých západoevropských trzích,“ uvedl šéf škodováckého prodeje Jürgen Stackmann.

Na západoevropských trzích vykázala v dubnu mladoboleslavská automobilka pokles dodávek o 5,3 procenta na 30 400 vozů. Na některých z nich však prodeje zvedla. To je případ Velké Británie (o 25,2 procenta), Rakouska (o 15,3 procenta) nebo Švýcarska (o 13,5 procenta).

Výrazný nárůst dosáhla automobilka ve východní Evropě, konkrétně o 28,1 procenta. Například v Rusku prodala během letošního dubna přes 8800 vozů, což je o téměř polovinu více než v dubnu 2011. Ve střední Evropě prodeje vzrostly o 7,7 procenta na téměř 11 600 vozů. Na tuzemském trhu vzrostl počet dodávek zákazníkům v dubnu o 11,7 procenta na téměř 5500 vozů. Na slovenském trhu si Škodovka v dubnu polepšila o 17,9 procenta na více než 1500 dodaných vozů.

V Číně, která je pro automobilku největším trhem, vzrostl počet dodávek zákazníkům o 1,1 procenta na téměř 20 400 vozů. V Indii pak dodávky stouply o 36,8 procenta na více než 3000 vozů.

Světové dodávky modelů škodovek v dubnu 2012
model
počet
změna oproti dubnu 2011
Škoda Octavia
36 600
plus 2,5 procenta
Škoda Fabia
22 000
mínus 5 procent
Škoda Superb
9600
mínus 10 procent
Škoda Yeti
7600
plus 31,1 procenta
Škoda Roomster
3300
plus 16,3 procenta
Škoda Rapid
1900
prodej pouze v Indii, nový model
Škoda Citigo
400
nový model
Zdroj: Škoda Auto