"Šlo o tři druhy huspeniny s vepřovým masem a tmavou tlačenku," sdělil mluvčí SZPI Michal Spáčil.

Podle inspekce tím prodejna uvádí zákazníky v omyl, protože podle názvu akce očekávají, že nakupované potraviny budou české. Lidl musí dané výrobky správně označit.

Společnost odmítla, že by klamala zákazníky. "Pravá česká zabijačka“ je v tomto případě pouze název marketingové akce, nikoliv označení země původu jednotlivých produktů nabízených v rámci této tematické akce. Dle našeho nezávislého právního posudku jsme postupovali zcela v souladu s platnou legislativou," uvedla v tiskovém prohlášení.

Spotřebitelé čekají tuzemské produkty

SZPI se v posledních dnech zaměřuje právě na obchody, které spouštějí akce s důrazem na české výrobky. Ne všechny ale nabízejí skutečně české produkty.

Například Penny Market v rámci akce Česká kvalita nabízí věci, které se vyrábějí ve Velké Británii, Polsku, nebo v Německu. Firma pochybení odmítá a nechce ho napravit. Argumentuje tím, že potraviny se vyrábí podle českých receptur, byť jinde. [celá zpráva]