Rozšíření kapacity z nynějších 200 tisíc na 300 tisíc aut ročně nošovická automobilka plánuje na příští rok, kdy přejde z dvousměnného na třísměnný provoz. V té souvislosti připravuje stavbu druhé haly na výrobu převodovek. Hala už se v tuto dobu měla stavět, nastalo však zdržení, protože proti územnímu rozhodnutí a stavebnímu povolení se odvolaly jedna rodina, která bydlí poblíž závodu, a občanské sdružení.

„Třetí směnu rozjedeme příští rok, ale zatím nejsem schopen říci termín. Je to značně závislé na stavbě druhé převodovkárny,“ řekl mluvčí nošovické automobilky Petr Vaněk. Druhá hala na výrobu převodovek by mohla být včetně instalace výrobního zařízení postavena podle Vaňka do půl roku od zahájení stavby. Pokud by nebyla postavena včas, převodovky by se do Nošovic nějakou dobu dovážely z Koreje.

V souvislosti s připravovaným rozšířením výroby nošovická automobilka, která nyní zaměstnává přibližně 2600 lidí, přijme další asi tisícovku zaměstnanců. „Nábor začne až v příštím roce,“ uvedl Vaněk.

Česko – evropský domov značky Hyundai

Letos by nošovický závod měl vyrobit kolem 180 tisíc aut. Od jara je nynější instalovaná kapacita automobilky vytížena naplno. „Při současné výrobní kapacitě 200 tisíc aut ročně vyrábíme každý kvartál, počínaje druhým čtvrtletím, přes 50 tisíc aut. Čili jedeme na hranu našich technických možností při dvousměnném provozu,“ řekl.

V Nošovicích se vyrábějí modely Hyundai i30, i30cw (kombi), ix20 a Kia Venga, rozhodující část produkce tvoří model Hyundai i30. Prezident HMMC Kim Eok-jo připomněl, že auta z nošovického závodu jsou exportována do téměř 50 zemí Evropy, severní Afriky a Blízkého východu. Na českém trhu se prodají asi tři procenta produkce HMMC. „Uděláme vše pro to, abychom posílili a zvětšili svou pozici v zemi, která se stala evropským domovem značky Hyundai,“ řekl Kim Eok-jo.

V listopadu také začal nošovický závod vyrábět auta se šestistupňovou manuální převodovkou, jíž je vybaven i jubilejní 300tisící vůz.