Podle Gajduškové nelze vyloučit, že série e-mailů z poslední doby souvisí se seznamem 107 klientů ČS, který se v úterý objevil na internetu, a obsahoval údaje o jejich účtech v internetovém bankovnictví z roku 2004. "Seznam neunikl z ČS, neboť banka v podobném formátu data klientů neshromažďuje a ani nemá k dispozici," sdělila Gajdušková.

Spořitelna se domnívá, že seznam je výsledkem trestného činu kopírování klientských údajů softwarem z veřejně přístupného počítače. "Nasvědčuje tomu také fakt, že všech 107 klientů je z jednoho regionu a jsou zhruba ve stejné věkové kategorii," upřesnila Gajdušková s tím, že banka klienty, jejichž jména se objevila na seznamu, kontaktuje s doporučením na změnu přihlašovacích údajů.

"Nemáme zprávy o tom, že by byl kdokoli z nich poškozen," dodala.

Banka letos řešila už 17 variant podvodných e-mailů

Phishing, tedy e-spamové maily, které se nekontrolovatelně šíří po internetu na nejrůznější e-mailové adresy klientů bank a které mají vyvolat dojem, že je pod různými záminkami rozesílá ČS, trápí banku i její klienty od začátku tohoto roku. Nyní koluje po internetu již asi sedmnáctá verze.

Cílem e-mailu je podvodně vylákat z klientů přihlašovací údaje do přímého bankovnictví, případně údaje z platební karty, a následně je zneužít. Spořitelna přitom s klienty e-mailem nikdy o tak zásadních záležitostech, jako je například zabezpečení, nekomunikuje a tyto údaje od nich nikdy nevyžaduje.