Policie dostala zprávu o automatickém uzavření tunelu v 8.52. „Bylo nám nahlášeno, že jde o závadu na řídicím systému,“ uvedl mluvčí policie Tomáš Hulan.

Server dopravních informací informoval, že jde o požár v technologickém prostoru. Hasiči ale ze stanice nevyjeli.

„Čidlo elektronického požárního systému vyvolalo poplach, byl ale planý a žádní hasiči do tunelu nevyjeli. Mohlo dojít ke zvíření prachu nebo jiné závadě,“ řekla Novinkám mluvčí hasičů Pavlína Adamcová.

Čidlo zareagovalo na prach

Odpovědný zaměstnanec z magistrátu ČTK řekl, že příčinou uzavření byl prach ze stavebních prací, na který správně zareagovalo čidlo. Na základě toho byl tunel automaticky uzavřen. Náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD) ČTK sdělil, že „došlo k poruše čidel".

Provoz v tunelu byl obnoven krátce po půl desáté.

Tunelovým komplexem denně projede 60 000 vozů. Celý tunelový komplex se skládá ze tří na sebe plynule navazujících tunelů – Brusnice, Dejvice a Královská obora. Kde přesně požár vznikl, není jasné.

Je součástí severozápadního úseku Městského okruhu, jehož celková délka je 6382 metrů. Trojice tunelů měří celkem 5,5 kilometru, součástí je nejdelší souvislý ražený tunel v České republice, který je dlouhý 2,23 kilometru.