Nejvýraznější změnou má projít právě prostor ústí Táborské na náměstí Hrdinů. Tramvaje by tak nově nemusely jezdit podjezdem, stejně tak by se zlepšila situace chodců.

"Je to mrtvé a zaprášené místo. Celý prostor je neprůchozí nejen jako veřejný prostor, ale i z hlediska dopravy," řekl Štěpánek s tím, že část ulice od náměstí až zhruba na Palouček je zcela vylidněná.

Podjezd magistrály ve směru do Nuslí

Podjezd magistrály ve směru do Nuslí

FOTO: Mapy.cz

"Prostor musí být vyvážen pro všechny, tedy MHD, auta, parkování a zvýšila by se bezpečnost pro chodce," řekl. Parkování pro rezidenty se nezhorší.

Stejně jako na I. P. Pavlova

Zda bude podchod zasypán, nebo nově využit, zatím není jasné. Stejně tak zatím nebylo rozhodnuto, co s mostem, po kterém magistrála vede. "V tuto chvíli je podstatný cíl, a to, aby vznikly povrchové vazby. Než se dojde k tomu projektu, je třeba to sladit s projektem humanizace magistrály," řekla architektka Pavla Melková z IPR. Přechody řidičům problémy nezpůsobí, úsek bude fungovat stejně jako na Vinohradech, kde tramvaje přejíždějí oba směry magistrály – ulice Sokolskou a Legerovu – poblíž náměstí I. P. Pavlova.

Ulice 5. května v místě křížení s Táborskou ulicí

Ulice 5. května v místě křížení s Táborskou ulicí ve směru do centra

FOTO: Mapy.cz

Podle koncepce, kterou IPR vytvořil a podíleli se na nÍ svými podněty i místní obyvatelé, by v ulici mělo přibýt 410 stromů, 23 přechodů a tři nové zastávky. Například stromy jsou rozmístěny nesystematicky a jsou pouze v některých částech - přibudou tak například v části nad Nuselskou radnicí. "Je tu rovněž zbytečné množství sloupů na chodnících - jeden nese trolej, druhý lampu... Vše bude nově na jednom sloupu, je jich tu zbytečně mnoho," řekl Jakub Hendrych, architekt z IPR.

Přesun tramvají před budovu soudu

Změnou projde rovněž velká křižovatka Táborské s ulicemi Petra Rezka a Na Květnici. "Je to jedna z nejhorších křižovatek v Praze 4," řekl Štěpánek. Jedním z problémů například je, že do světelné křižovatky ústí jedna z ulic, kde semafor není. Složitý je rovněž systém přechodů pro chodce.

Křižovatka ulic Táborská a Petra Rezka

Křižovatka ulic Táborská a Petra Rezka

FOTO: Mapy.cz

Změnami projde vedení tramvajové linky u pankrácké vozovny. Tramvaje by nově jezdily před budovou soudu do Táborské a nemusely by objíždět několik bloků ulicemi Soudní a Na Veselí. Přibude zastávka v ulici Na Pankráci naproti budově bývalého Centrotexu. "Nyní tu jsou zastávky tramvají a autobusů rozmístěny beze smyslu a daleko od sebe," popsal Štěpánek. Změněna bude i zastávka u radnice, vznikne tu ostrůvek.

Oprava by měla být zahájena v letech 2018 a 2019. V první fázi bude opravena samotná Táborská, v druhé pak prostor u metra Pražského povstání, kde vznikne nová zastávka. Překonání magistrály je až poslední fází.