"Je vidět, že název vymyslel někdo, kdo nezná Prahu a její řeč," napsal jeden z uživatelů na facebookové stránce Praha.eu. Lidé se shodují v tom, že "lítačka" se používá hlavně mimo Prahu. V hlavním městě tak legitimaci MHD říkají podle nich "náplavy", tedy lidé, kteří se narodili mimo Prahu a do města se přistěhovali.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Podle vyjádření ředitele Operátora ICT Václava Strnada je název zatím pracovní, byť pravděpodobný. Nová karta má už svou vlastní stránku na webu a na Facebooku.

Její správce jménem karty odpovídá na dotazy a připomínky. "Není to další speciální karta, jsem náhradou za Opencard," píše například. "Lítačka je zažitý název, který se pro tyto nosiče kupónu používá. Mrzí mě, že se vám mé jméno nelíbí," uvádí se dále na stránce.

Karta „Krndačka”

Design karty, který také zatím není definitivní, lidé na sociálních sítích většinou chválí. Vznikají ale také obrázky, které vizuál karty parodují. Například karta "Krndačka" s domalovaným portrétem primátorky Adriany Krnáčové, která v pondělí projekt veřejnosti představila.

Lítačka by měla nahradit problematickou kartu Opencard, od února magistrát spustí nový systém vydávání karet, od poloviny roku pak mají lidé jezdit na Lítačku. Dostanou ji po skončení platnosti své opencard.

Primátorka už loni avizovala, že opencard do dvou let skončí. Podle magistrátního posudku je projekt předražený, zastaralý a neužitečný. Projekt Opencard, který vznikl za vlády primátora Pavla Béma (ODS), stál Prahu nejméně 1,75 miliardy korun. Náklady na připravovaný projekt podle Krnáčové nepřekročí deset miliónů korun.