Magistrát s policií vytvoří příští týden skupinu, která posoudí smysluplnost stávajících úsekových měření. „Jakmile komise rozmístění úsekového měření vyhodnotí a navrhne změny, projednáme je s jednotlivými radnicemi," řekl Dolínek.

V praxi by změny mohly znamenat buď úplné zrušení úseků, nebo naopak vytvoření nových. U těch stávajících by se mohla měnit doba, kdy jsou kamery zapnuty, či vypnuty, a rovněž samotná povolená rychlost v danou denní dobu.

„Třeba v nočních hodinách si myslíme, že na některých místech by mohla být rychlost zvýšena," řekl Švrčula. Jako jedno z možných míst jmenoval ulici V Zálesí v Praze 4, kde je v jednom úseku po 24 hodin nařízena kvůli přechodu maximálně třicítka.

Seznam míst, kde policie kamerami monitoruje přestupky

„Mohla by se tam dát značka s časovým omezením, že v noci mohou řidiči jezdit padesátkou," řekl.

Na části magistrály rychleji

Novinkou v rámci úsekového měření je vypnutí kamer a zvýšení rychlosti na ulici 5. května na Praze 4. Tady platila donedávna nejvyšší povolená rychlost 50 km/h, město se tím snažilo snížit hluk, ta ale byla zvýšena na 80 kilometrů v hodině. Proti tomu protestuje Praha 4. [celá zpráva]

„Odmítli jsme zvýšení rychlosti na magistrále proto, že tuto změnu s námi nikdo neprojednal, ale především proto, že magistrála vede obydleným územím a my chceme ochránit naše obyvatele před hlukem," uvedl starosta Petr Štěpánek.

Podle Švrčuly řada řidičů po magistrále stále jezdí padesátkou. „Je to ale otázka času, než si na to řidiči zvyknou," řekl.

Ne všechny radary měří

V Praze je nyní přes třicet úseků s poměrovým měřením rychlosti. Ne všude jsou ale kamery v provozu, policisté provoz průběžně vyhodnocují a podle toho pak reagují a kamery jsou zapínány.

První úseky, kde měřily kamery rychlost, se v Praze objevily v roce 2006.