Hlavní obsah

Nepoučitelní hazardéři. Kamera zachytila řidiče projíždějící přejezd na červenou

Novinky, mak
Praha

Někteří řidiči i chodci se z předchozích tragédií na železničních přejezdech zřejmě nikdy neponaučí a dál je budou přecházet i projíždět, jak se jim zamane. Podařilo se nám natočit pět chodců a tři řidiče hazardéry, kteří výstražného červeného světla na železničním přejezdu v Radotíně vůbec nedbali.

Porušování pravidel na železničním přejezdu Video: Novinky

 
Článek

Minulý týden zemřeli ve vlaku kvůli kamiónu, který vjel na přejezd ve chvíli, kdy už nějakou dobu blikalo červené světlo, tři lidé.

Chodce ani řidiče ani po této události výstražné značení u železničních přejezdů, a dokonce ani spadlé závory nezastaví. Chodci je s lehkostí v srdci obcházejí. Právě oni přitom nemají šanci střet s vlakem přežít.

„V naprosté většině případů jsou zodpovědní za nehody na železničních přejezdech lidé, respektive řidiči automobilů, chodci, cyklisté, kteří nerespektují buď výstražné znamení, tedy červená blikající světla, nebo výstražné kříže u železničního přejezdu,“ sdělil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

V momentě, že svítí červená výstražná světla, by už řidiči i chodci měli zůstat u železničního přejezdu stát. Po kolejích sice může projet jen motoráček nebo drezína, který včas uvidí a stačí prostor kolejiště opustit, jiný vlak však může přijet rychlostí i 160 kilometrů v hodině.

Půlminutový interval

Lidé sázejí na to, že po spuštění světel ještě nějakou dobu trvá, než vlak jede. „Interval po výstražném světelném znamení je jasně dán, měl by být minimálně kolem půl minuty. Z bezpečnostních důvodů je to nastaveno právě tak, aby se přes přejezd dokázalo včas dostat i to nejpomalejší vozidlo, které jede 5 km/h a má délku 22 metrů,“ vysvětluje Drápal.

V některých případech však může dojít k průjezdu mimořádného vlaku, který klasický interval po spuštění výstražných světel nemusí dodržet.

„Řada přejezdů by mohla být zabezpečena lépe, a to závorami. V roce 2012 jsme doporučili, aby se v případě rekonstrukce nebo budování nového přejezdu již vždy dávaly závory, což považujeme za nejbezpečnější zabezpečení. Na těchto přejezdech se stává nejméně nehod,“ doplnil mluvčí Drážní inspekce.

K nejvíce nehodám na železničních přejezdech, které jsou zabezpečeny světelnou signalizací bez závor. Na těchto přejezdech ročně umírá nejvíce lidí. Potom následují přejezdy se zabezpečeným výstražným křížem a přejezdy se závorami, kde loni zemřelo 11 lidí. V tomto případě se vždy jednalo o chodce nebo cyklisty.

Reklama

Výběr článků

Načítám