Hlavní obsah

Projekt stavby severní části obchvatu Prahy zastavil soud

– Brno • Aktualizováno

Nejvyšší správní soud (NSS) zastavil projekt stavby severní části obchvatu Prahy (R1). Zamítl totiž kasační stížnost Středočeského kraje. Zastavení projektu se týká části Ruzyně - Březiněves - Satalice. Soud zveřejnil informaci na svých internetových stránkách.

Foto: Miroslav Homola, Právo

Nejvyšší správní soud v Brně

Článek

Přípravu stavby zastavil loni Krajský soud v Praze, který zrušil dokument Zásady územního rozvoje Středočeského kraje v části týkající se vymezení silničního koridoru. Kraj podal kasační stížnost, ale NSS svým rozhodnutím verdikt krajského soudu potvrdil.

"Rozhodnutí NSS znamená, že bude nutné část této trasy znovu projednat v rámci zásad územního rozvoje (ZUR) Středočeského kraje," řekl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

S termínem stavby severní části obchvatu Prahy se podle něj nepočítá dříve než v roce 2020. V termínech tak zatím k posunu kvůli rozhodnutí NSS nedochází, uvedl.

Podle náměstka hejtmana Středočeského kraje pro dopravu Miloše Petery (ČSSD) krajský úřad věc znovu projedná hned, jakmile to umožní zákon. "Nejdříve to musí k nám přijít, jsou tam nějaké lhůty, ale nebudeme to protahovat. Myslíme si, že by tam ta komunikace vzniknout měla," řekl.

Radonice u Prahy byly proti stavbě 

Proti výstavbě obchvatu byla obec Radonice u Prahy, kterou by stavba zasáhla. Podala proto návrh na zrušení trasy koridoru.

Neřold doplnil, že rozsudek se netýká části stavby 511, tedy propojení mezi dálnicemi D1 a D11. Příprava této stavby tedy bude moci pokračovat, jakmile budou přijaty zásady územního rozvoje (ZUR) hlavního města Prahy. "Půjde-li vše dobře, začít stavět by se mohlo v letech 2016 až 2017," dodal mluvčí.

Krajský soud v Praze zrušil zásady územního rozvoje Středočeského kraje loni v srpnu. Hejtmanství podle soudu v územně plánovací dokumentaci dostatečně nevyhodnotilo takzvané kumulativní a synergické vlivy, tedy dopad na životní prostředí a veřejné zdraví.

Podle kraje se ale tyto vlivy mají vyhodnocovat jen v případě, že je navrhováno více variant řešení. Koridor silničního okruhu kolem Prahy je podle hejtmanství v dané trase už dlouhodobě ustálen.

Reklama

Výběr článků

Načítám