Podle Nouzy vychází město vstříc podnětům řidičů, kteří si na některé křižovatky s permanentním provozem semaforů stěžovali.

"Požádali jsme proto odbor dopravně-správních agend, aby prověřil možnost, kdy by bylo možné redukovat po dohodě s policií a městskými částmi počet semaforů v provozu," řekl Nouza.

Méně hluku kvůli rozjíždění

Mezi třiatřiceti vytipovanými ulicemi je například Radlická, Holečkova u přechodu na křižovatce s ulicí Kobrova nebo na Starochuchelské na náměstí Omladiny. V Nádražní ulici pak město vypne semafory u smíchovského nádraží a na křižovatce s ulicí U Královské louky. Oranžové světlo se rozbliká rovněž v ulicích V Korytech, Přátelství, Kutnohorská nebo Českobrodská.

Dalším důvodem, proč město semafory vypne, je větší plynulost dopravy v noci. Zároveň se zlepší životní prostředí a sníží se hluk v ulicích, když auta a autobusy nebudou muset zastavovat a následně se rozjíždět.

Řidiči musí být ukáznění

Zda bude město vypínat v noci i další semafory, zatím není jasné. "Podle toho, jaké s tím budou zkušenosti s ohledem na ukázněnost, či neukázněnost řidičů, tak uvidíme, jak se k tomu postavíme dál. Já věřím tomu, že se řidiči budou chovat zodpovědně," řekl Nouza.

V Praze je v současné době zhruba 600 semaforů a o jejich provoz se stará firma Eltodo.