„Celý princip je založený na tom, že kandidát, který se chce potkat se svými voliči, jim takovou možnost dá nabídkou, že když budou chtít, klidně k nim dorazí i domů a probere s nimi klíčová témata,“ řekl Novinkám volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček.

Kandidát by pak v domácnosti voliče strávil jen omezený čas. „Jde o zdvořilostní návštěvy, není to o tom, že by se vám tam ten politik rozeseděl na celý večer,“ dodal Poláček.

Součástí i americká door to door kampaň

TOP 09 navíc počítá s další novinkou, kterou je takzvaná door to door kampaň, s významnou tradicí zejména v zámoří. Ta spočívá v obcházení potenciálních voličů takzvaně od dveří ke dveřím.

Poláček však upozorňuje, že kandidáti nechtějí otravovat ty, které kampaň nezajímá. „Volební tým proto napřed vloží do schránky leták nebo vizitku, kde bude například stát: ‘Za týden tudy půjdeme znovu, pokud budete mít zájem se na něco zeptat, seznámit se a podobně, rádi přijdeme’,“ vysvětlil Poláček.

Zdůraznil také, že nemá jít v žádném případě o nátlak na lidi, ale v první řadě o monitoring mezi potenciálními voliči. „Kandidáti nemají lidi přesvědčovat, aby přišli k volbám, ale udělat si monitoring, zjistit, co je zajímá,“ nastínil Poláček. Proto také strana ze všeho nejdřív analyzuje voličské preference jednotlivých oblastí a podomní akce bude nasazovat pouze tam, kde má silnou voličskou základnu.

Kampaň nebude spuštěna plošně

Kampaň, kterou strana nazvala Obýváky 2012 a jejíž logo tvoří domácí „papuče“, nebude spuštěna plošně, ale bude se postupně oťukávat v jednotlivých místech. Podle Poláčka tak chtějí zatím sbírat zkušenosti.

Dva senátorské kandidáty už si ale lidé mohou do domácností pozvat: poslance Jaroslava Lobkowicze a novináře Viliama Bucherta. Zapojit se mají jak lídři krajských kandidátek, tak i kandidáti z nižších pozic.