"Tranzitu, který probíhá Spořilovskou, 5. května, Legerovou, by nebyl umožněn průjezd," řekl Nosek. Město patrně zakáže vjezd autům delším 10 metrů. Standardní kamión má na délku asi 13,6 metru. Omezení váhové, například pro tahače těžší než 12 tun, není podle Noska možné, protože by po Praze nemohly jezdit ani mixy s betonem.

"Kamióny musejí být odkloněny ještě před tím, než se dostanou do hlavního města," uvedl Nosek.

Zastupitelé však takovou věc sami nařídit nemohou. "Můžeme požádat silniční správní úřad. Protože jsou to místní komunikace, máme na to vliv, ale jde o rozhodnutí úřadu," řekl Nosek s tím, že by nařízení mohlo platit už od léta letošního roku.

Spořilovským protihlukový val nestačí

Noska k návrhu údajně vedly protesty spořilovských občanů, okolo jejichž domů nyní kamióny jezdí. Město slibovalo stavbu protihlukového valu, ani ten však prý nestačí. "Území Spořilova je neobyvatelné, naše nemovitosti neprodejné," stěžovala si Jana Růžičková z občanského sdružení SOS Spořilov.

Sdružení odmítlo i návrat kamiónů na Jižní spojku a argumentovalo lékařsky doloženým nárůstem chorob a obtíží. Spořilovští za silné podpory ODS tvrdili, že je imise a hluk pomalu zabíjejí. Tomu se podivil zastupitel Jan Slezák (ČSSD). "Polovina Újezdu nad Lesy a polovina Běchovic by už musela vymřít," prohlásil Slezák.

Je to zodpovědnost především představitelů ČR a není to vinou ani tak této vlády jako vlád předchozích. Je to prostě úkol, který byl zanedbán.Náměstek primátora Josef Nosek

Karel Březina (ČSSD) zdůraznil, že město nemůže být za daný stav odpovědné. "Za tuto situaci nese odpovědnost ČR a potažmo vláda ČR," řekl Březina. Nosek však o záměru Prahy musí jednat se Středočeským krajem a s ministerstvem dopravy. S Březinou částečně souhlasí. "Je to zodpovědnost především představitelů ČR a není to vinou ani tak této vlády jako vlád předchozích. Je to prostě úkol, který byl zanedbán," uvedl Nosek.

Na odklonění kamiónů před Prahou tlačil i šéf místního sdružení ODS na Spořilově Vladimír Schmalz. "Pokud se k tomu nepostavíme rozhodným krokem, pravděpodobně nemáme šanci, abychom získali peníze na dostavbu Pražského okruhu," řekl Schmalz.

Kamióny přes Spořilov jezdí asi rok a půl od zprovoznění jihozápadní části Pražského okruhu, od září 2011 tudy jezdí jen ve dne, noční trasa vede po Jižní spojce. Proti každému omezení stanovenému Prahou vždy silně protestovalo sdružení dopravců Česmad Bohemia.