„Naše hlídky během prvních dnů situaci zajišťují, spolu s městskou policií dohlížíme, aby kamióny na Jižní spojku nevjížděly,“ řekla Novinkám mluvčí pražské policie Ivana Ježková.

Podle ní řidiči Pražský okruh využívají. Po jeho otevření projíždělo Cholupickým tunelem ve směru na D1 za hodinu 420 nákladních a 1650 osobních aut. V opačném směru na D5 to bylo dokonce 1000 nákladních a 1150 osobních aut.

Na část Jižní spojky a Barrandovský most od pondělního odpoledne kamióny nesmějí a dopravní situace se tam podle policie výrazně zlepšila.

Například Jižní spojka byla v minulých letech během dne často průjezdná jen krokem a kvůli kolonám kamiónů v levém pruhu byl leckdy problém na ni vůbec najet.

Praha vypne semafory

Na původní kratší trasu mohou vyjet jen kamióny, které mají povolení od magistrátu.

Město v noci na středu vypne semafory při vjezdu na Barrandovský most, které plynulost provozu brzdily a pravidelně se před nimi tvořily kolony.

 V pondělí byla otevřena nová jihozápadní část Pražského okruhu

FOTO: Ondřej Lazar Krynek, Mapy.cz


Objezd se nevyplatí všem

Dopravní sdružení Česmad si ale na zákaz stěžuje, nově otevřenou část musí využívat všechny kamióny, tedy i ty, pro které to není úplně výhodně - například pro ty, co jedou směrem od Plzně na Hradec Králové. Trasa se jim prodlouží až o 20 kilometrů.

Novinky.cz zkoušely obě trasy v pondělí projet. Nová spojnice je o tři minuty rychlejší než stará, ačkoliv vede větší oklikou a přesunula se na ni nákladní doprava. [celá zpráva]

Video

Nový Pražský okruh přivítá první řidiče. Zdroj: Stream.cz