„Po dvou měsících a jednom dnu ve funkci ministra dopravy můžeme sdělit občanům: stavíme o pět procent levněji. Je to první etapa, chceme se chovat více koncepčně. Druhé kolo bude vyžadovat další debaty,“ prohlásil v úterý na tiskové konferenci Bárta.

Úplný seznam původně zastavených staveb, v nichž chce Bárta dále pokračovat, zveřejní, jakmile bude znát finanční možnosti a porovná je s efektivností a mírou důležitosti jednotlivých staveb.

Ministr po nástupu do funkce oznámil, že omezí stavby silnic a dálnic a především stavby na železnici. Postupně ale začal od plánu upouštět a oznamoval, které stavby se i přes původní rozhodnutí dokončí. Jde například o dálniční přivaděč u Bohumína. Stavět se bude i obchvat Otrokovic a Líbeznice.

Podle Bárty letos už nejsou peníze na pokračování výstavby obchvatu České Lípy, silnice mezi Opavou a Ostravou a dvou přivaděčů k dálnici D47.

„Je třeba si uvědomit, že investice do dopravy je investicí do české ekonomiky. Každá koruna má velký potenciál návratnosti v HDP. Ještě jsem se ale nepřesvědčil, že s penězi nakládáme efektivně,“ poznamenal v úterý Bárta.

Na železnici se může stavět od úterý

Bárta také oznámil, že od úterý se může opět stavět na železnici. Tyto práce Bárta dříve také zastavil a zrevidoval. Minulý pátek oznámil, že se podařilo vyjednat slevy a zákaz částečně zrušil. Jednou z priorit je modernizace trati Praha - České Budějovice. [celá zpráva]

Podle něj by měly mít všechny nové železniční trasy vzor ve spojení Praha - Ostrava pendolinem.