Hlavní obsah

Lufthansa začala z Brna odbavovat 400 letů denně

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

BRNO

Lufthansa ve středu v Brně oficiálně zahájila provoz unikátního střediska pro předvzletové vyvažování letadel. Na nově vzniklém pracovišti odbavují školené týmy každý den přes 400 letů směřujících do celého světa. Brněnští operátoři zajišťují optimální zátěž letadel různých velikostí, od padesátimístných turbovrtulových strojů až po obří letouny typu Boeing 747 Jumbo.

Článek

Nově vzniklé pracoviště Global Load Control Center (GLC) zaměstnává více než 50 operátorů, manažerů dohledu a kancelářských pracovníků v 24 hodinovém provozu.

„Náš nový stále rostoucí tým v Brně výrazně přispívá k bezpečnosti a efektivitě letecké přepravy. Ve spolupráci s nákladovým i pozemním personálem a posádkami letadel bude plánovat ekonomické využívání nákladové kapacity letadel a připravovat dokumentaci nezbytnou pro každý let,“ uvedl Oliver Wagner, vicepresident Global Airport Products & Services, Deutsche Lufthansa AG.

Špičkové centrum nabídne příležitosti i absolventům

„Pro Brno se Lufthansa rozhodla, protože v moravské metropoli žijí jazykově dobře vybavení lidé a telekomunikační infrastruktura odpovídá úrovni náročných mezinárodních standardů”, řekl Dr. Reinhold Huber, viceprezident managementu Deutsche Lufthansa AG zodpovědný za vztahy se zákazníky.

„Náš příchod do Brna bude v příštích měsících znamenat i vytvoření nových pracovních míst v regionu,“ dodal Huber. Nábor personálu bude probíhat přímo v Brně a nabídne atraktivní příležitosti i čerstvým absolventům, kterým jako základní kvalifikace postačí plynná znalost angličtiny nebo němčiny.

Jeden ze tří záchytných bodů pro půl světa

Lufthansa je jednou z prvních leteckých společností na světě, která centralizovala řízení vyvažování jednotlivých letů. Ještě přibližně před pěti lety se o vyvažování letadel rozhodovalo před nakládkou přímo na letišti. Díky moderním technologiím lze nyní vyvažování plánovat, i když letadlo není v bezprostřední blízkosti operačního zátěžového střediska.

Aktivity spojené s řízením vyvažování letadel se proto přesouvají z lokálních kanceláří do pouhých tří specializovaných, strategicky rozmístěných centralizovaných pracovišť GLC. Brno je jedním z nich, dalšími jsou jihoafrické Kapské město a turecký Istanbul. Brněnské GLC bude přímo řízeno oddělením pozemních operací ve Frankfurtu nad Mohanem.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám