„Most na lanové dráze se vlivem špatného podloží pohyboval směrem ke stanici Újezd a mírně se nakláněl směrem ke Smíchovu," řekl k opravě Štábl. Nová mostní konstrukce je odlehčená a podpěry jsou fixované do svahu, což má zajistit větší stabilitu a bezpečnost.

Opravy začaly loni v září. Mimo mostu dopravní podnik opravil zábradlí a osvětlení. Odstávku využil také k pravidelné revizi dráhy i vagonů, kde budou mimo jiné vyměněny podlahy. Rekonstrukce je nyní před dokončením.

„Následovat bude položení kolejí, zámečnické práce, elektroinstalační práce, položení lan, přepojení nové regulace pohonu a následné revize, prohlídky a zkoušky včetně ověřovacích jízd. Poslední fází před opětovným spuštěním lanovky pro veřejnost bude příprava pro zatěžkávací zkoušku a kolaudace," řekl Štábl.

Lanovku dopravní podnik zavírá kvůli revizím pravidelně každý půlrok, vždy na jaře a na podzim. Doba výluky se v těchto případech většinou pohybuje v řádu dnů.

Různé intervaly během roku

Dráha se poprvé se rozjela v roce 1891, v roce 1965 Petřín postihly rozsáhlé sesuvy půdy, které trať lanovky zničily. Znovu se lanovka rozjela v roce 1985, kdy byla začleněna do systému MHD. Platí v ní i stejné jízdenky včetně časových.

Délka tratě je 510 metrů, jsou na ní tři zastávky a jezdí zde dva vozy. Dráha je v provozu od 9:00 do 23:20, od listopadu do března má interval 15 minut a od dubna do října 10 minut.